• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

ذخایر صادرکنندگان بزرگ گندم به پایین ترین سطح ۹ سال اخیر رسید

  • کد خبر : 39241
  • 03 آذر 1400 - 9:30
ذخایر صادرکنندگان بزرگ گندم به پایین ترین سطح  ۹ سال  اخیر رسید
یاز اکو - شورای بین المللی غلات با بیان اینکه ذخایر جهانی گندم روند کاهشی دارد تاکید کرد که ذخایر صادرکنندگان بزرگ بین المللی به پایین ترین سطح خود در 9 سال گذشته رسیده است. خبرگزاری بلومبرگ دیروز گزارش داد که قیمت مواد غذایی به بالاترین سطح خود در ده سال گذشته رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از بلومبرگ، شاخص ردیابی مواد غذایی گندم و روغن‌های گیاهی سازمان ملل در ماه گذشته به بالاترین حد خود در یک دهه جدید رسید، زیرا آب و هوای بد، افزایش هزینه‌های حمل و نقل و کمبود نیروی کار باعث افزایش قیمت‌ها شد.

قیمت کالاهای کشاورزی همچنان در حال افزایش بوده اما سرعت آن کاهش یاقته است. بطوریکه شاخص قیمت‌ها در نیمه اول سال حدود ۲۰ درصد افزایش یافت، اما از آن زمان تاکنون تنها ۶ درصد رشد داشته است.

بلومبرگ” به نقل از گزارش “استراتژی سبزها” در فرانسه نوشت: ما معتقدیم که افزایش قیمت گندم در اروپا متوقف خواهد شد و ممکن است در کوتاه مدت حتی تا حدودی کاهش یابد.

قیمت جهانی مواد غذایی به بالاترین سطح در ده سال اخیر رسید

قیمت جهانی مواد غذایی در ماه اکتبر برای سومین ماه متوالی افزایش یافت و به بالاترین سطح خود در ده سال اخیر رسید که ناشی از افزایش قیمت غلات و روغن‌های گیاهی بود.

بهبود جهان از همه گیری کرونا منجر به افزایش قیمت انرژی، مواد معدنی و مواد غذایی شده است. این امر درآمد صادرکنندگان عمده کالا را افزایش و در عین حال کشورهایی را که عمده مواد خام را از خارج خریداری می کنند، را تحت تأثیر قرار داد.

بلومبرگ اکونومیکس در گزارش قبلی تخمین زده بود که در سال ۲۰۲۱، ۵۵۰ میلیارد دلار از واردکنندگان به صادرکنندگان منتقل می‌شود که تقریباً دو برابر انتقال معکوس ۲۸۰ میلیارد دلاری در سال گذشته بود. به طور مطلق، روسیه بیشترین سود را خواهد برد و صادرات خالص آن در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۱۲۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت. پس از آن استرالیا و برزیل هر یک با سود بیش از ۵۰ میلیارد دلار قرار دارند. صادرات خالص چین حدود ۲۱۸ میلیارد دلار کاهش می‌یابد که بسیار بیشتر از ارقام حدود ۵۵ میلیارد دلاری کشورهای بعدی یعنی هند و ژاپن است.

صادرات ایالات متحده نیز به میزان ۲۲ میلیارد دلار کاهش می یابد که در مقایسه با تولید اقتصادی سالانه ۲۱ تریلیون دلاری آن، رقم ناچیزی است.

طبق داده های قبلی سازمان ملل، قیمت مواد غذایی در سراسر جهان در ۱۳ ماه گذشته افزایش یافته و به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۱۱ نزدیک شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=39241

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});