• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
1

خانه تاریخی کلکته‌چی مطابق طرح اولیه مرمت و احیاء می‌شود

  • کد خبر : 129556
  • 12 دی 1402 - 14:22
خانه تاریخی کلکته‌چی مطابق طرح اولیه مرمت و احیاء می‌شود
یازاکو - شهردار منطقه ۸ طی برنامه ای از خانه تاریخی کلکته چی در راسته کوچه بازدید و از احیاء و مرمت این خانه تاریخی مطابق طرح اولیه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از شهریار، حسین منیری فر در خصوص مرمت خانه تاریخی کلکته چی گفت: با عنایت به فرسودگی دیوار ها، ستونها و طاق و سقف خانه تاریخی کلکته چی، و به منظور احیاء دوباره این خانه تاریخی، معاونت فنی و عمرانی منطقه ۸ بعد از وقفه یکساله، عملیات مرمت این خانه تاریخی را مطابق طرح و نقشه سابق این خانه، آغاز و به زودی شاهد تداوم مرمت دیوارها و سقف های تخریب شده این خانه، خواهیم بود.

شهردار منطقه ۸ بر ارزشمند بودن این خانه تاریخی اشاره نموده و افزود: متاسفانه بدلیل عدم مرمت و نگهداری مناسب، وضعیت این خانه تاریخی در وضعیت نامناسبی بود که فورا عملیات مرمتی این خانه تاریخی را طی روزهای اخیر آغاز نموده و با رفع مشکلات و افزایش روند اجرایی پروژه به زودی شاهد احیا و بازسازی خانه کلکته چی خواهیم بود.

شایان ذکر است، خانه‌ تاریخی کلکته‌چی، یکی از خانه‌های تاریخی تبریز به شمار میرود که قدمت آن به دوره قاجاریه بازمی‌گردد. این خانه به خانواده‌ی کلکته‌چی، از تاجران بزرگ تبریز تعلق داشت که از یادگارهای آن‌ها می‌توان به کتابخانه‌ی کلکته‌چی در حیاط مسجد جامع اشاره کرد. ستون‌های گچ‌کاری‌شده و پنجره‌های رنگی خانه، نشان از قدمت و معماری تاریخی عمارت دارند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=129556

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});