• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

واردات بیش از ۴۱۹ میلیون دلاری کالا از گمرک زنجان

  • کد خبر : 129563
  • 12 دی 1402 - 16:00
واردات بیش از ۴۱۹ میلیون دلاری کالا از گمرک زنجان
یازاکو - واردات قطعی به استان زنجان بیش از ۴۱۹ میلیون دلار به وزن بیش از ۱۷۴ هزار تن که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۱ درصد و از نظر وزن ۲ درصد افزایش دارد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ مدیرکل گمرک استان زنجان با بیان اینکه سه کشور اول طرف صادرات به ترتیب عبارتند از ترکیه، عراق و امارات است گفت: واردات قطعی از گمرک به استان زنجان بیش از ۴۱۹ میلیون دلار است.

گنج خانلو با بیان اینکه عملکرد ۹ ماهه اداره کل گمرک استان زنجان واردات موقت حدود ۲۳۳ هزار تن به ارزش بیش از ۶۶ میلیون دلار که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۲ درصد کاهش و از نظر وزن ۹ درصد افزایش دارد گفت: واردات قطعی به استان بیش از ۴۱۹ میلیون دلار به وزن بیش از ۱۷۴ هزار تن که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۱ درصد و از نظر وزن ۲ درصد افزایش دارد.

وی گفت: واردات کل به استان حدود ۴۸۶ میلیون دلار به وزن حدود ۴۰۷ هزار تن که ۹ درصد از لحاظ ارزش و ۶ درصد از لحاظ وزن افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک استان زنجان عنوان کرد: صادرات از گمرک به استان حدود ۱۸۱ هزار تن کالا به ارزش حدود ۳۶۵ میلیون دلار که به لحاظ ارزش حدود ۲۱ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دارد.

گنج خانلو ابراز کرد: از نظر ارزش صادرات، شمش روی با حدود ۵۸ درصد، ترانسفورماتور حدود ۱۶ درصد، پروفیل و مقاطع فلزی حدود ۱۰ درصد به ترتیب رتبه اول تا سوم را دارند و سه کشور اول طرف صادرات به ترتیب عبارتند از ترکیه، عراق و امارات است.

وی عنوان کرد: از نظر ارزش واردات قطعی، انواع خمیر کاغذ ۱۶ درصد، ماشین آلات ۱۵ درصد، ورق هسته ۱۱ درصد به ترتیب در رتبه اول تا سوم قرار دارند؛ و سه کشور مبدأ واردات به گمرک استان به ترتیب عبارتند از ترکیه، امارات و سوئیس است.

مدیرکل گمرک استان زنجان افزود: در راستای حمایت از واحد‌های تولیدی و مساعدت در ترخیص ماشین آلات و مواد اولیه مورد نیاز، تسهیلات ترخیص درصدی ارائه شده و برای کمک در تامین نقدینگی بجای واریز نقدی حقوق ورودی، ضمانت نامه بانکی جایگزین شده است.

گنج خانلو تاکید کرد: همچنین آخرین بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با فعالان تجاری و صنعتی از طریق اتاق محترم بازرگانی و سایر نهاد‌های مرتبط به ذینفعان اطلاع رسانی می‌شود.

وی گفت: در بخش صادرات نیز تسهیلاتی مانند ارزیابی روی کامیون، ارزیابی در محل واحد تولیدی، بدون نیاز به ورود به داخل گمرک، ارائه می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=129563

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});