• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

من یک نامادری هستم

  • کد خبر : 129680
  • 13 دی 1402 - 18:00
من یک نامادری هستم
وقتی واژه نامادری می‌آید چی در ذهن‌تان تداعی می‌شود؟ حتما یک زن با چهره مادر سفیدبرفی؟ یا یکی مثل مادر آوای سه ساله اهل ارومیه؟ اما واقعیت این است که نامادری ها در دنیای واقعی همیشه مانند قصه ها و افسانه ها شرور و بد جنس نیستند .

به گزارش یازاکو، پریسا رضاپور– نامادری ها در دنیای واقعی همیشه مانند قصه ها و افسانه ها شرور و بد جنس نیستند .این نقش و جایگاه نامادری است که بد است؛ آنچه در جامعه سنتی و در افسانه های گذشتگان به جا مانده است نامادری را فردی شرور ، بد جنس، و… در ذهن ما بد نهادینه کرده است .
در یک ازدواج مجدد وقتی بچه ای از ازدواج قبلی حضور دارد، کار برای همه سخت است ولی قبول کنیم که بخش سخت‌ترش برای زن و یا نامادری است زیرا نامادری را افراد فردی قوی تصور می‌کنند که لباس فولادی بر تن کرده و باید بر تمامی مشکلات فایق آید، در حالی که نامادری هم یک انسان، یک زن، و مادر است.
نامادری در موقعیتی که قرار دارد و فشاری که از جانب کودک ، همسر برای او وارد می شود،و چون نیاز دارد برای بقا دست و پا بزند همه ی اینها موقعیت نامادری را سخت تر و پیچیده تر می کند .
وقتی در یک ازدواج مجدد کودکان ازدواج قبلی حضور دارند و روان اینها آسیب جدی دیده است و پدر در تلاش برای جبران آسیب به فرزند خود است .پدری که از جدایی از ازدواج اول احساس گناه می کند و در صدد جبران آن هستند.
پدران تمایل دارند تا همواره از آنان حمایت کنند و این موجب می شود تا نامادری احساس جداماندگی و ترد شدگی داشته باشند .
پدر در مقابل فرزندش احساس وابستگی ، به دنبال کشیده شدن ، وصل بودن دارد و این خوش‌باوری است که بگوییم نه اینجوری نیست البته غیر از این هم نباید باشد.

اما روی سخن من یک چیز دیگر است یعنی در این میان آنچه به راحتی پذیرفته می شود و کسی سخنی از آن بر زبان نمی‌آورد، سختی هایی است که نامادری ها با آن دست به گریبان هستند .
بخش از آن به این دلیل است که در پس ذهن ما قدرتمند بودن، زن را داریم و از آنها انتظار می رود که با همه چیز کنار بیایند چون آن بچه است ، از طرفی انتخاب مردی بچه دار برای ازدواج و ادامه زندگی انتخاب خود آن زن بوده است و حال باید با آن بسازد و بسوزد.
نامادری ممکن است مانند هر مادری ترشرویی کند ، دعوا کند و … اما این ها بر بد جنسی دلالت نمی شود زیرا او هم انسان است و دائم در حال پس زدگی ، خشم و نفرت رو برو است. مگر یک مادر واقعی این کارها را به بچه‌های خونی خود نمی‌کند؟
در کل باید گفت در بیشتر مواقع نامادری از مادر واقعی بیشتر زحمت می کشد چرا که اگر مادر واقعی احساس مادرانه واقعی داشت بعد از جدایی از همسر کودک خود را رها نمیکرد و سوای همه ی گفته ها ای کاش در مراکز قبل از ازدواج مشاوره هایی برای ازدواج های مجدد به خصوص برای افراد دارای بچه برگزار شود تا افراد با آگاهی از وضعیت پیش رو قدم بگذارند و یا جامعه نگاه بد نسبت به نامادری را اصلاح کند.

مخلص کلام اینکه واژه مادر را به هرکسی اختصاص ندهیم زیرا هزاران مشخصه وجود دارد که باید یک فرد داشته باشد و مادر نامیده شود و اینها نیز ربطی به ارتباط خونی و غیرخونی ندارد گاهی مادری است که آدم خجالت می‌کشد از واژه مقدس مادر برای او استفاده کند و گاهی نامادری پیدا می‌شود که مادرتر از هر مادری است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=129680

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});