• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1

برگزاری بزرگترین مانور زلزله در تبریز

  • کد خبر : 129973
  • 19 دی 1402 - 10:15
برگزاری بزرگترین مانور زلزله در تبریز
یازاکو - برگزاری مانور امداد و نجات زلزله و اسکان و درمان اضطراری ۱۰هزار نفری، به همت اداره کل مدیریت بحران استانداری، فرمانداری تبریز، جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی، شهرداری تبریز و سایر دستگاههای امدادرسان و خدمات رسان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، این مانور به صورت فرضی و با اسکان ۱۰ هزار نفری ۱۸ دی ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۱۰ صبح به همت اداره کل مدیریت بحران استانداری، فرمانداری تبریز، جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی، شهرداری تبریز و سایر دستگاههای امدادرسان و خدمات رسان برگزار شد.

این مانور بزرگترین مانور زلزله اسکان و درمان اضطراری کشور بوده و علاوه بر افزایش آمادگی دستگاه‌های اجرایی، با هدف افزایش آگاهی و آمادگی شهروندان برای مقابله با حوادث طبیعی برگزار ‌شد.

در این مانور، مراحل مختلف اسکان و درمان اضطراری در شرایط وقوع زلزله به صورت عملی اجرا شد.

 

نمایش واقعگرایانه توانمندی ها در مانور زلزله تبریز

نماینده ی ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به نمایش واقعگرایانه توانمندی های دستگاه ها و افراد در هر مانور و رزمایشی دانست و گفت: اسلام و انقلاب اسلامی امداد و نجاتبه انسان های ناتوان و مجروح را کاری خدا پسندانه میداند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم روز دوشنبه در مانور زلزله و اسکان ۱۰ هزار نفری گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد امدادرسان در ذهن مردم ما نقش بسته است و اقدامات این مجموعه تنها مربوط به داخل کشور نیست و اگر در خارج از کشور هم مردم آسیب دیده باشند، هلال احمر کشور ما به آنها امداد رسانی می‌کند که نمونه عینی و اخیر آن در زلزله ترکیه بود و هلال احمر ایران نقش به سزایی در این حادثه داشت.

وی با اشاره به اینکه هر کسی اختلالی در امر امداد رسانی اختلالی ایجاد کند بویی از انسانیت نبرده است تشریح کرد: رژیم صهیونیست اسرائیل کودک کش بویی از انسانیت نبرده است.

وی خاطر نشان شد: رزمایش امداد و نجات با ثبت رکورد ۱۰ هزار نفری یک خسته نباشید جانانه دارد.

رییس جمعیت هلال احمر نیز در این دیدار هدف سفر خود به تبریز را حضور میدانی در رزمایش بزرگ و مهم ۱۰ هزار نفری اسکان اضطراری عنوان و اظهار کرد: این رزمایش برای مجموعه هلال احمر کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است.

پیرحسین کولیوند با بیان اینکه میزان آمادگی دستگاه های مختلف درگیر در بلایا و حوادثی مثل زلزله در این تمرین بررسی و کارشناسی می شود، ابراز امیدواری کرد این رزمایش با موفقیت و بدون کوچکترین حادثه ای به انجام برسد.

وی هدف از برگزاری این مانور گفت : هدف از این مانور، افزایش توانمندی و ارتقاء سطح هم افزایی های بین دستگاهی و ایجاد آمادگی برای امداد و نجات و اسکان و درمان اضطراری در مواقع بروز بحران و زلزله است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=129973

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});