• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
0

اردبیل سالانه ۲۵ هزار تن محصولات گلخانه ای تولید می کند

  • کد خبر : 130369
  • 23 دی 1402 - 10:15
اردبیل سالانه ۲۵ هزار تن محصولات گلخانه ای تولید می کند
یازاکو - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سالانه ۲۵ هزار تن انواع محصولات گلخانه ای در استان اردبیل تولید و روانه بازار می شود.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از مهر، نوبخت اژدری، اظهار کرد: این میزان محصولات تولید شده علاوه بر تأمین نیاز داخلی فرصتی را برای صادرکنندگان فراهم کرده تا به مقصد کشورهای همسایه تولیدات را عرضه کنند.

وی میزان صادرات سالانه محصولات گلخانه‌ای را بالغ بر ۸۸۳ دلار اعلام و خاطرنشان کرد: قطعاً ارزآوری این محصولات صادر شده می‌تواند روند توسعه‌ای به خود بگیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: تولید محصولات گلخانه‌ای در مسیر رشد و بالندگی قرار گرفته و ظرفیت این بخش را می‌توانیم تا ۵۰۰ هزار تن ارتقا دهیم.

اژدری جایگاه نخست استان اردبیل را در توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای در سال‌های اخیر یادآور شد و بیان کرد: در شمال استان بزرگترین شهرک گلخانه‌ای به مساحت یک هزار و ۶۲۰ هکتار در حال تکمیل زیرساخت‌ها و فراهم شدن فضای ولید است.

وی گفت: در هشت سال اخیر روند روبه جلویی را در توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای در پارس آباد، گرمی و خلخال شاهد بودیم که این روند در مناطق مختلف استان اردبیل در حال رونق گرفتن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل فرصت اشتغال ایجاد شده را از محل توسعه گلخانه‌ها یک هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: عمده اشتغال ایجاد شده در این بخش در حوزه اشتغال غیرمستقیم است که می‌تواند بستر خوبی را برای واحدهای خدماتی فراهم کند تا زمینه کارآفرینی بیشتر برای اهالی منطقه فراهم آید.

اژدری اظهار کرد: در کنار توسعه زیرساخت‌ها ضرورت دارد تا موضوع راه اندازی زنجیره‌های تولید در این بخش مورد حمایت قرار گیرد تا ما ارزش افزوده بیشتر همراه با اشتغال گسترده‌تری را در این حوزه شاهد باشیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=130369

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});