• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

صادرات بیش‌ از ۴ میلیون تن انواع محصولات داخلی از گمرکات آذربایجان‌غربی

  • کد خبر : 130429
  • 23 دی 1402 - 14:05
صادرات بیش‌ از ۴ میلیون تن انواع محصولات داخلی از گمرکات آذربایجان‌غربی
یازاکو - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر بیش از ۴ میلیون و ۶۲۸ هزار تن انواع محصولات تولید داخل از گمرکات استان به بازارهای هدف در کشورهای مختلف صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایسنا، عبدالحمید سرتیپی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه بیش از ۴ میلیون و ۶۲۸ هزار تن انواع محصولات تولید داخلی از گمرکات استان به بازار های هدف در کشورهای مختلف صادر شده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از لحاظ ارزشی ۵۹ درصد و به لحاظ وزنی ۳۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: طی ۹ ماهه امسال بیش از ۴ میلیون و ۶۲۸ هزار تن انواع محصولات تولید داخل به ارزش یک هزار و ۷۹۰ میلیون دلار به بازارهای هدف در کشورهای اوراسیایی و اروپایی از جمله ترکیه، عراق، فدراسیون روسیه، آلمان، ایتالیا و کشورهای عربی صادر شده است.

سرتیپی خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه امسال بیش از ۳۸۷ هزار تن انواع کالاهای مورد نیاز کشور که تولید مشابه آنها در کشور وجود ندارد به ارزش ۷۷۱ میلیون دلار برای تأمین نیازهای صنفی، صنعتی و عمومی از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: عمده کالاهای صادراتی محصولاتی آهنی یا فولادی، انواع شمش از آهن و فولاد، انواع آبمیوه و کنسانتره، سیب درختی، محصولات کشاورزی، لوازم اداری، انواع شوینده ها و مشتقات نفتی است.

سرتیپی عنوان کرد: عمده کالاهای وارداتی در ۹ ماهه سال جاری شامل اجزاء و قطعات تریلرها، آلیاژهای آلومینیوم، محصولات گوشتی، بلبرینگ و دیگر محصولات مورد نیاز کشور از کشورهای ترکیه، ازبکستان، سوئد، سوئیس، هلند، چین و غیره از گمرکات استان وارد کشور شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=130429

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});