• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

شرایط استان اردبیل از نظر بارش باران و برف بهبود یافت

  • کد خبر : 131498
  • 02 بهمن 1402 - 13:45
شرایط استان اردبیل از نظر بارش باران و برف بهبود یافت
یازاکو - مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به برف سنگین هفته گذشته و سامانه بارشی پیش‌رو از بهبود شرایط این استان از نظر نزولات جوی (بارش باران و برف) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایرنا، مجید کوهی روز دوشنبه تشریح کرد: بارش‌های هفته گذشته به دلیل اینکه دمای هوا در مناطق جنوبی استان بالاتر از صفر بود، بیشتر بارش‌ها به شکل باران بود و تنها در مناطق مرکزی و شمالی استان شاهد بارش برف بودیم.

وی افزود: این سامانه که دارای رطوبت خزری قوی بود، در اردبیل و مناطق مرکزی تاثیرهای بارشی بیشتری داشت؛ به طوری که در شهرستان پارس‌آباد بارش ۲۰ سانتی‌متری برف محقق شد که در سال‌های گذشته به طور تقریبی بی‌سابقه بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در خصوص تاثیر بارش‌های اخیر در جذب متوسط بارش‌های استان اظهار کرد: پیش از بارش‌های هفته گذشته میزان بارندگی در استان منفی ۱۹ درصد بود که ۲۵ رصد بهبود یافت و به رقم مثبت ۶ درصد رسید.

وی درعین حال گفت: با توجه به اینکه آمارهای ثبت شده به صورت روزانه است و با میانگین بارش همان روز در سال گذشته و دوره بلند مدت ثبت و مقایسه می‌شود، بنابراین ممکن است این رقم به طور روزانه تغییر کند و در حال حاضر این رقم جابه‌جا شده باشد.

کوهی در خصوص بارش‌های زمستانی پیش‌رو نیز عنوان کرد: پیش‌بینی بارش‌های فصل زمستان استان اردبیل نرمال است و بر اساس آن انتظار می‌رود حدود ۸۵ میلی‌متر بارندگی ثبت شود.

وی اضافه کرد: ۴۷ میلی‌متر بارندگی تا کنون در استان اردبیل ثبت شده است و اگر تا پایان فصل زمستان ۴۰ میلی‌متر بارش دیگر نیز ثبت شود، بارش‌های نرمال پیش‌بینی شده محقق خواهد شد.

۴۷ میلی‌متر بارندگی تاکنون در استان اردبیل ثبت شده است و اگر تا پایان فصل زمستان ۴۰ میلی‌متر بارش دیگر نیز ثبت شود، بارش‌های نرمال پیش‌بینی شده محقق خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه سامانه جوی جدید مناطق مرکزی و جنوبی استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد، گفت: این سامانه بارشی از روز سه‌شنبه استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: اوایل هفته آینده نیز یک سامانه بارشی قوی‌تری وارد استان اردبیل خواهد شد که البته با توجه به تغذیه رطوبتی سامانه‌ها می‌توان درباره میزان بارش‌های آن ارزیابی واقع‌بینانه‌ای ارائه کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=131498

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});