• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

نرخ بیکاری شهرستان شبستر ۶ درصد است / فعالیت ۶۵۰ واحد تولیدی در شبستر

  • کد خبر : 13179
  • 12 اردیبهشت 1400 - 9:20
نرخ بیکاری شهرستان شبستر ۶ درصد است / فعالیت ۶۵۰ واحد تولیدی در شبستر
یاز اکو - فرماندار شبستر گفت: نرخ بیکاری این شهرستان 6 درصد است که این میزان بیکاری هم مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاهی است که با تدبیر صورت گرفته با تشکیل مرکز رشد دانشگاهی در صدد رفع مشکل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، حسین عبدالهی دیدار با اعضای کمیته برگزاری هفته کارگر با اشاره به اینکه  کارگران در توسعه و تولید  و اقتصاد نقش ارزنده و بسزایی دارند،  اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بارها در فرمایشات خود به حمایت از کارگران و چرخه تولید تاکید و سفارش داشته اند و فرموده اند توجه ویژه به کارگران باید یکی از اولویت های مهم مسولان باشد لذا استقلال اقتصادی حاصل دسترنج کارگران است.

رئیس کارگروه کاری بازار کار( اشتغال) با اشاره به وجود ۶۵۰ واحد تولیدی در بخش های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی و خدمات و ۳۲ و هزار و ۷۰۰ نفر بیمه شده در شهرستان شبستر افزود: توجه ویژه به جامعه کارگری همیشه بعنوان یک اصل در نظام جمهوری اسلامی مطرح بوده است، لذا توجه یا بی‌توجهی به این قشر زحمتکش موجب بروز یک سری تحرکات و اتفاقات مثبت و منفی در جامعه خواهد شد.

وی ضمن درخواست از ادارات ذیربط در تدوین بانک اطلاعاتی کارگران این شهرستان اظهار داشت: در راستای عمل به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص رونق تولید، پشتیبانی، مانع زدایی ها  با حمایت از تولیدکنندگان، کارگران و احصاء مشکلات بنگاه های تعطیل و نیمه تعطیل این بنگاهها بتواند وارد چرخه تولید شوند.

فرماندار شبستر در بخشی از سخنان خود میزان نرخ بیکاری این شهرستان را یادآور شد و تصریح کرد: نرخ بیکاری این شهرستان ۶ درصد است که این میزان بیکاری هم مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاهی است که با تدبیر صورت گرفته با تشکیل مرکز رشد دانشگاهی در صدد رفع مشکل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی هستیم.

 عبدالهی تصریح کرد: رونق فضای کسب و کار، تولید، ایجاد اشتغال پایدار، صیانت از نیروی کار و امنیت شغلی کارگران مسأله مهمی است که دولت و ملت باید همدلانه و همکارانه در کنار یکدیگر برای تحقق این امر تلاش کنند.

فرماندار شبستر با تأکید بر اینکه دغدغه اصلی دولت و همه مسئولان نظام، خدمت به مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه است، گفت: مهم ترین هدف برگزاری نشست کمیسیون کارگری رصد کردن مسایل و مشکلات جامعه کارگری و همچنین ارایه راهکارهای مناسب برای جلوگیری از تاخیر در پرداخت حق  الزحمه و بیمه کارگران است.

فرماندار شبستر  با اشاره به اینکه پرداخت حق بیمه و حقوق کارگران از اولویت های اصلی تمامی ارگان هایی است که کارگر دارند افزود: واحد های کارگری که در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند، باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که بیمه وحقوق کارگران به موقع پرداخت شود.

فرماندار شبستر با تأکید بر رصد و رسیدگی به مسایل و مشکلات صنفی کارگران ، ادامه داد: با تشکیل به موقع جلسات کمیسیون کارگری جهت حل و فصل مشکلات کارگری ، همه ما در برابر صیانت از جامعه کارگری مسوولیت داریم ، از این رو همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مرتبط می‌تواند مسیر را برای حل و فصل مشکلات جامعه کارگری هموار کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=13179

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});