• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

صادرات تولیدات منطقه افزایش یافت / از روسیه تا امارات، خریداران محصولات ارس

  • کد خبر : 131883
  • 05 بهمن 1402 - 18:00
صادرات تولیدات منطقه افزایش یافت / از روسیه تا امارات، خریداران محصولات ارس
یازاکو - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از افزایش حجم تولیدات ارس در ۹ ماهه سالجاری خبر داد و اظهار کرد: تا پایان آذرماه سالجاری واحدهای تولیدی منطقه ۱۴۸ هزار تن محصولات صنعتی و ۱۰۷ هزار تن محصولات کشاورزی عرضه کرده‌اند و ارزش این ۲۵۵ هزار تن محصول بیش از ۱۳۵ هزار میلیارد ریال بوده است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، مجید کیانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: در ۹ ماهه سالجاری ۱۴۸ میلیون دلار از تولیدات ارس به خارج از کشور صادر شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایس یافته است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه عمده تولیدات صادراتی منطقه را محصولات گلخانه‌ای، خشکبار، فراورده‌های نفتی، شمس فولادی، مواد پلاستیکی و… در برمی‌گیرند، تصریح کرد: روسیه، ترکیه، آذربایجان، عراق، ارمنستان، گرجستان، امارات، قزاقستان، افغانستان و پاکستان به‌ترتیب ۱۰ کشوری‌اند که بیشترین واردات تولیدات ارس را دارند.

وی کمک به افزایش تولید و صادرات واحدهای صنعتی و کشاورزی را در کنار جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید، راهبرد اصلی منطقه آزاد ارس خواند و تصریح کرد: در سایه‌ی رفع موانع تولید و معرفی تولیدات منطقه به بازارهای بین‌المللی و راه‌اندازی مرکز توسعه صادرات ارس، شاهد رونق تولید، اشتغال و صادرات در منطقه‌ایم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=131883

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});