• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
4

افزایش ۲۲ درصدی صادرات از استان اردبیل

  • کد خبر : 132904
  • 15 بهمن 1402 - 14:15
افزایش ۲۲ درصدی صادرات از استان اردبیل
یازاکو - صادرات کالا از پایانه مرزی بیله سوار در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشت است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل، مدیر پایانه مرزی بیله سوار در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار گفت: در ۱۰ ماهه گذشته ۴۶۵ هزار و ۵۷۱ تن کالا توسط ۲۱ هزار و ۵۹۸ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار صادر شده، اظهار کرد: نسبت به‌مدت مشابه سال قبل که حدود ۳۸۳ هزار تن کالا صادر شده بود، افزایش ۲۲ درصدی را شاهد هستیم.

لطف‌الله بابایی افزود: عمده کالا‌های صادر شده انواع کاشی، فلفل، نمک، شیشه، سنگ‌های ساختمانی و سیب زمینی بوده است.

مدیر پایانه مرزی بیله سوار با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه گذشته ۲۴ هزار و ۷۲۴ تن کالا توسط هزار و ۲۳۳ دستگاه کامیون وارد مرز بیله سوار شده است، ادامه داد: ۸۵ درصد از این کالا‌ها توسط کامیون‌های ایرانی، ۸ درصد توسط کامیون آذری و ۷ درصد نیز توسط کامیون سایر ملیت‌ها وارد مرز بیله سوار شده‌است.

بابایی تصریح کرد: در این مدت ترانزیت ورودی ۳۳۶ هزار و ۵۲۵ تن کالا بوده که این میزان توسط ۱۵ هزار و ۶۴۷ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار ترانزیت ورودی شده‌است.

وی خاطرنشان شد: مقدار ۲۸۰ هزار و ۵۲۱ تن کالا توسط ۱۲ هزار و ۷۲۷ دستگاه کامیون ایرانی، ۱۹۵ هزار و ۷۸۰ تن کالا توسط ۸ هزار و ۳۷۴ دستگاه کامیون آذری، ۳۰ هزار و ۶۵۶ تن کالا توسط ۲ هزار کامیون ترکیه و ۶ هزار و ۸۵۳ تن کالا نیز توسط ۳۲۷ دستگاه کامیون سایر ملیت‌ها از مرز بیله سوار ترانزیت خروجی شده‌است.

مدیر پایانه مرزی بیله سوار بیان کرد: در ۱۰ ماهه گذشته ۱۰۹ هزار و ۵۱۹ دستگاه ناوگان اعم از پرو خالی در مرز بیله‌سوار تردد کرده‌اند که از این تعداد ۵۹ هزار و ۴۸۵ دستگاه وارد و بیش از ۵۰ هزار دستگاه نیز از مرز خارج شده‌است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=132904

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});