• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
5

افزایش ۲۰ درصدی سطح جهش تولید در دیمزار‌های کشور

  • کد خبر : 132979
  • 16 بهمن 1402 - 10:45
افزایش ۲۰ درصدی سطح جهش تولید در دیمزار‌های کشور
یازاکو - رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم خبر داد: سطح اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور ۲۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مظفر روستایی گفت: در سال زراعی ۱۴۰۳ـ۱۴۰۲ سطح اجرای طرح جاش تولید از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار به پنج میلیون و ۲۴۰ هزار هکتار افزایش یافته است.

وی افزود: با افزایش سطح زیرکشت ۲۰ درصدی تعداد استانهای مجری طرح نیز از ۲۱ به ۲۵ استان افزایش یافته است.

روستایی اضافه کرد: این طرح با مشارکت وزارت جهاد کشاورزی، موسسه تحقیقات کشاورزی دیم و با پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در حال اجرا است.

به گفته رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور امسال برای کمک به اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها ۱۴۷۰ کارشناس نظام مهندسی کشاورزی، توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها به کارگرفته شده است.

روستایی افزود: از زمان اجرای این طرح بیش از هفت هزار و ۵۷۹ دستگاه انواع ادوات کشاورزی با حمایت مالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی تامین و در اختیار کشاورزان دیمکار در کشور قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: با پشتیبانی فنی، علمی و همچنین تامین بذر مورد نیاز از محصولات زراعی در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ میانگین محصولات زراعی گندم، جو، نخود، عدس، گلرنگ و گیاهان علوفه‌ای در پروژه جهش تولید به ترتیب ۱۴۵۲، ۱۲۰۱، ۶۶۴، ۴۵۹، ۵۱۶ و ۲۲۸۳ کیلوگرم در هکتار بود که نسبت به سال قبل در گندم، جو، نخود، عدس، گلرنگ و علوفه به ترتیب ۴۰، ۳۰، ۱۹، ۴، ۵۰ و ۱۸ درصد افزایش داشت.

اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها با مشارکت وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرای فرمان حضرت امام خمینی و پشتیبانی علمی و فنی این موسسه در حال اجرا است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=132979

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});