• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
دادستان مرکز استان اعلام کرد

اردبیل خشن‌ترین شهر کشور نیست

  • کد خبر : 133049
  • 16 بهمن 1402 - 19:00
اردبیل خشن‌ترین شهر کشور نیست
یازاکو - دادستان مرکز استان اردبیل در نشست تخصصی مشاوران و مددکاران فرماندهی انتظامی، برخی اخبار منتشر شده در خصوص رتبه اولی استان اردبیل در جرایم خشن با استناد به گواهی‌های پزشکی قانونی را غیر اصولی و مردود خواند.

به نقل از مرکز رسانه دادستانی اردبیل، جلال آفاقی در نشست تخصصی مشاوران و مددکاران فرماندهی انتظامی استان اردبیل به اهمیت مداخلات مشاوران و مددکاران در بحران‌های خانوادگی و اجتماعی اشاره کرده، نقش آن را در تحقق عدالت ترمیمی یادآور شد.

وی با تشریح تبعات مجازات‌ها به ویژه کیفر حبس، بهترین راه برای باز پروری و باز اجتماعی کردن بزهکاران را نگاه علت‌شناسانه به جرایم و بررسی خاستگاه‌ها و عوامل دخیل در ناهنجاری‌ها و همچنین تلاش برای اصلاح واقعی مجرمین دانست.

آفاقی ادامه داد: عدالت کیفری و تأکید بر مجازات، جز در موارد خاص تاثیر مطلوب در جلوگیری از تکرار جرم و بازگرداندن مجرمین به آغوش جامعه ندارد.

دادستان مرکز استان اردبیل با ذکر الزاماتی برای انجام مشاوره و مددکاری، بر ترویج و گسترش فرهنگ عذرخواهی و قبول اشتباه در جامعه و جبران خسارات مادی و معنوی اشخاص را از نیازهای اولویت‌دار عنوان کرد.

وی از تلاش برای اصلاح ذات‌البین و جلوگیری از متلاشی شدن کانون خانواده‌ها به عبادت ثقلین تعبیر کرده، بر توسعه صلح و سازش در پرونده‌های قضایی و اختلافات تأکید کرد.

دادستان اردبیل با قدردانی از اقدامات کلانتری‌ها و واحدهای مشاوره و مددکاری فرماندهی انتظامی استان در افزایش صلح و سازش بین طرفین شکایت، آن را نشانی از ارتقای اعتماد عمومی مردم نسبت به نیروی انتظامی عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اخبار منتشره اخیر در خصوص رتبه اولی استان اردبیل در خشونت به استناد آمار پزشکی قانونی را تفسیری اشتباه و نادرست اعلام کرد و افزود: در بررسی آمار گواهی‌های پزشکی قانونی مولفه‌ها و مسائل فنی و تخصصی فراوانی وجود دارد و نمی‌تواند ملاک رتبه‌بندی خشونت در سطح کشور باشد.

آفاقی اظهار کرد: اردبیل در جرایم خشن، رتبه ۱۵ کشوری را داراست و در این حد نیز، با توجه به پیشینه فرهنگی و اجتماعی استان و مشخصه‌های مختلف دیگر، انتظار و تأکید بر کاهش پرونده‌ها و جرایم مرتبط با خشونت و تحقق به‌حق شهر مهربانی‌ها است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=133049

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});