• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3

حمایت ۹۰ درصد ی بیمه سلامت از خدمات ناباروری / ۵۳ درصد استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

  • کد خبر : 133312
  • 18 بهمن 1402 - 17:30
حمایت ۹۰ درصد ی بیمه سلامت از خدمات ناباروری / ۵۳ درصد استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند
مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ۷۰ تا ۹۰ درصد هزینه های درمان ناباروری در مراکز جراحی های محدود دولتی و خصوصی از سوی بیمه سلامت پرداخت می شود، گفت: تاکنون ۳۳۶ میلیارد ریال در این زمینه پرداختی داشته ایم.

به گزارش یازاکو، وحید مجیدی در نشست مطبوعاتی و هم‌اندیشی با رسانه های استان و شورای اطلاع رسانی اداره کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی ، از نشان دار شدن چهار هزار و ۶۵۹ روج نازا و نابارور در ۲ سال گذشته خبرداد و گفت: این افراد از ۲۹ خدمتی که در این زمینه در مراکز جراحی های محدود ارایه می شود برخوردار می شوند و هزینه پرداختی از سوی این افراد در مواردی نزدیک به صفر است.

وی با اساره به اینکه اینکه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر معادل ۵۳ درصد از جمعیت استان زیر پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند، اظهار کرد: در برنامه توسعه ششم بیمه اجباری مصوب شده بود اما هیچ گونه ابزار اجرایی برای آن در نظر گرفته نشده بود اما در برنامه توسعه هفتم، به صراحت اعلام شده که هر فردی که بیمه نداشته باشد باید زیرپوشش بیمه سلامت قرار گیرد.
وی به تعداد افراد زیرپوشش این بیمه که به طور رایگان بیمه شده اند اشاره کرد و افزود: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از روستاییان، عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت به طور رایگان از راه بیمه سلامت زیر پوشش قرار گرفته اند و هزینه های این طرح از طریق سازمان هدفمندی به حساب بیمه سلامت واریز می شود.
وی ادامه داد: در قالب صندوق سلامت همگانی ایرانیان نیز ۵۷۰ هزار نفر زیر پوشش هستند که ۴۵۰ هزار نفر از این تعداد بین دهک یک تا سه قرار دارند.
مجیدی گفت: سرانه بیمه درمان برای هر نفر در سال ۱۴۰۲، ۱۴ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال است که دهک یک تا پنج رایگان بوده و دهک دهم که حدود هفت هزار نفر در استان هستند، تمام حق بیمه را پرداخت می کنند.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۶۰۰ موسسه در استان طرف قرارداد این بیمه هستند، گفت: محدودیتی برای عقد قرارداد نداریم و اگر موسسه ای قرارداد نبندد تخلف است و در واقع ۹۹.۹ درصد موسسه ها با این بیمه طرف قرارداد هستند.
مجیدی از پرداخت ۱۷ هزار و ۵۹۲ میلیارد ریال در سالجاری به موسسه های طرف قرارداد خبر داد و گفت: طلب داروخانه ها، پزشکان و کلینیک ها را تا ماه نهم و بیمارستان های خصوصی و دانشگاهی را تا ماه هشتم سال جاری تسویه کرده ایم و پیش بینی ما این است که تا پایان سال ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال نیز پرداختی داشته باشیم.
وی افزود: همچنین برای تمام افراد زیر پوشش، حساب کاربری ایجاد شده است که افراد با مراجعه به سایت بیمه سلامت، می توانند پرونده الکترونیک خود را مشاهده کنند و تمامی مراحل عقد و تمدید قراردادها نیز به صورت الکترونیک است.

مجیدی به فعالیت صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در این بیمه اشاره کرد و گفت: تاکنون ۶۲ هزار نفر در استان نشان دار شده اند و ۱۰۷ نوع بیماری تحت پوشش این صندق هستند.
وی افزود: در طول سالجاری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه درمانی این بیماران پرداخت شده و هزینه پرداختی خود بیماران یک هزار و ۷۰۰ نوع خدمت نزدیک به صفر است و برای خدمات درمانی که در سیستم تعریف نشده اند سالانه ۵۰۰ میلیون ریال کمک هزینه پرداخت می شود.

مجیدی با بیان اینکه یارانه شیر خشک از ۲۰ آذرماه قطع شد، گفت: دولت برنامه ای برای گرانی شیر خشک ندارد و قرار بر این شد که شیر خشک بدون افزایش قیمت در داروخانه عرضه شود و مابه التفاوت از طریق سازمان هدفمندی به داروخانه ها پرداخت خواهدشد.
وی ادامه داد: رقم استانی پرداختی به داروخانه ها از این طریق مشخص نشده ولی در کشور تا کنون حدود ۲۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=133312

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});