• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

خداحافظی با مازوت‌سوزی در تبریز با افزایش دمای هوا!

  • کد خبر : 133583
  • 23 بهمن 1402 - 9:17
خداحافظی با مازوت‌سوزی در تبریز با افزایش دمای هوا!
یازاکو - پرونده پرمخاطب مازوت سوزی تبریز برای همیشه بسته نشده و تنها به علت افزایش دمای هوا فعلا قرار است به پایان برسد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از آذرانجمن، اخباری که توسط مسئولین و با پیگیری رسانه ها به اطلاع افکار عمومی می رسد گاها که چه عرض کنم اکثر اوقات به سادگی حتی از سوی خبرنگاران بدون واکنش می ماند.

نمونه این خبر مصاحبه امروز مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی است که بد نیست یکبار دیگر سخنانشان مطالعه شود. این مقام مسئول گفته است: “یکی از راهکارهای مهم و اصلی جلوگیری از انتشار گازهای متصاعد از نیروگاه تبریز نصب فیلترهای مجهز است. ما بارها به این موضوع و نصب فیلترینگ نیروگاه تاکید کرده و حتی پرونده قضایی نیز در این رابطه تشکیل داده و به طور جدی پیگیر مساله بوده ایم، چون ما در کنار مردم و همچون دوستداران محیط زیست یکی از مطالبه گران محیط زیست هستیم. ” جالب توجه است برای مدیران خاطی تشکیل پرونده شده و تاکنون خبری از آن فقط و فقط به دلیل نگران نشدن مردم منتشر نشده است. 

جناب مدیر کل در ادامه سخنانشان اضافه کرده اند: ” بر همین مبنا در روزه های گذشته و به محض اینکه شاخص های آلایندگی هوا در کلانشهر تبریز از حد مجاز استاندارد عبور کرد، با پیگیری معاونت عمرانی استانداری نسبت به قطع یکی از واحدهای مازوت سوزی نیروگاه اقدام و بلافاصله سوخت آن به گاز تبدیل شد و در روزهای اخیر نیز با توجه به آب و هوای مناسب استان و افزایش دما با پیگیری های مستمر اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی و با همکاری شرکت گاز هر ۲ واحد نیروگاه حرارتی تبریز گاز سوز شده است.”

ملاحظه فرمودید! پس از ناله و فغان چند ماهه و البته چند ساله مردم و البته التماس و پیگیری نمایندگان شریف مجلس شورای اسلامی تنها یکی از واحدهای مازوت سوزی قطع و گازسوز شده و تنها و تنها به علت افزایش دمای هوای کلانشهر تبریز ۲ واحد مازوت سوز دیگر گاز سوز شده است.

نتیجه اینکه ماجرای پرونده پرمخاطب مازوت سوزی تبریز که برایش تشکیل پرونده قضایی هم شده برای همیشه بسته نشده و تنها به علت افزایش دمای هوا شرکت گاز استان که از میزان مصرف خانگی کاسته شده توانسته است گاز مورد نیاز نیروگاه را تامین کند. مازوت سوزی تبریز فعلا و زمستان امسال آنهم به عنوان آخرین شهر قرار است به پایان برسد اما از مسئولین فهیم انتظار می‌رود برای زمستان سال های آینده فکری اساسی برای این قضیه کنند چراکه آمار بیماری های ناشی از مازوت سوزی در استان آذربایجان‌شرقی واقعا نگران کننده شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=133583

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});