• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
10

خرید تبلت، جایگزین حبس محکومان در اهر

  • کد خبر : 13408
  • 13 اردیبهشت 1400 - 19:30
خرید تبلت، جایگزین حبس محکومان در اهر
یاز اکو - رییس دادگستری اهر از جایگزین شدن خرید تبلت برای دانش‌آموزان بی بضاعت به جای حبس، برای محکومان این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری در جلسه شورای آموزش و پرورش اهر گفت: دستگاه قضائی برای بهره‌مندی دانش‌آموزان بی‌بضاعت از آموزش های غیرحضوری در شرایط کرونایی نقش ایفاء می‌کند، به طوری‌ که با صدور احکام جایگزین حبس، محکومان به تأمین تبلت برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت و امکانات آموزشی ملزم شده اند.

وی با تاکید بر لزوم فراهم شدن شرایط برای بهره مندی عادلانه همه دانش آموزان شهرستان از آموزش غیرحضوری ادامه داد: ممانعت از تحصیل دانش‌آموزان طبق قانون جرم است و هر کسی، اعم از والدین یا شخص ثالث که  از تحصیل دانش‌آموزان ممانعت کند، مجرم محسوب می‌شوند و مطابق قانون با آن فرد یا افراد برخورد می‌کنیم.

حجت‌الاسلام نظری همچنین با اشاره به اینکه دریافت هرگونه وجه خارج از مشارکت‌های مردمی در مدارس غیرقانونی است، گفت: مشارکت‌های مردمی در مدارس کاملاً اختیاری است و بر اساس قانون دریافت وجه اجباری علناً خلاف است.

وی افزود: متأسفانه برخی از مدیران مدارس اهر هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان، والدین را مجبور به پرداخت وجه می‌کردند و با وجود اطلاعیه‌های آموزش و پرورش مبنی‌ بر عدم دریافت وجه در حین ثبت‌نام، برخی مدیران هیچ اعتنایی به دستورها و بخشنامه‌ها نمی‌کردند.

رییس دادگستری اهر یادآوری کرد: البته به علت کافی نبودن هزینه‌های اختصاصی دولت برای مدارس، مدیران مدارس مجبور به دریافت وجه در قالب مشارکت‌های مردمی هستند، ولی بعضاً والدین به لحاظ شرایط اقتصادی توان مشارکت را ندارند، از این‌رو دریافت  هرگونه وجه را غیرقانونی اعلام کردیم.

شهرستان ۱۴۰ هزار نفری اهر در ۹۰ کیلومتری شمال شرق تبریز واقع شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=13408

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});