• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

موسیقی موغام، قله‌ای همیشه سرافراز در آسمان فرهنگ و هنر

  • کد خبر : 134327
  • 28 بهمن 1402 - 18:05
موسیقی موغام، قله‌ای همیشه سرافراز در آسمان فرهنگ و هنر
موسیقی موغام یکی از قله های فرهنگ و هنر است که به نماد برجسته این مفهوم تبدیل شده است.همچنین عموم مردم نیز به این نوع موسیقی علاقه بسیار نشان می دهند. امروزه در بسیار از محافل و شب نشینی ها و عروسی ها و تفریحات مردم در کنار سبک های جدید موسیقی، گوش خود را با نواهایی از موسیقی موغام نیز می نوازند.

یازاکو؛ پریسا رضاپور – موسیقی موغام یکی از قله های فرهنگ و هنر است که به نماد برجسته این فرهنگ تبدیل شده است. همچنین عموم مردم نیز به این نوع موسیقی علاقه بسیار نشان می دهند. امروزه در بسیار از محافل و شب نشینی ها و عروسی ها و تفریحات مردم در کنار سبک های جدید موسیقی، گوش هیا خود را با نواهایی از موسیقی موغام نیز می نوازند.
از سوی دیگر، موسیقی موغام یک از دشوارترین سبک های موسیقایی است، به طوری که ورزیده شدن در آن مستلزم این است که هنرجو سالهای سال در آن ورزیده شود و تمرین بکند و آموزش ببیند. بنابراین همان دوران کودکی بهترین دوران برای شروع آموزش آن است، چون سال های سال برای آموزش آن زمان نیاز است.
به همین دلیل، برگزاری مسابقات استعداد یابی موغام می تواند هم انگیزه را در کودکان و نوجوانان برای ورود به این حوزه تقویت بکند و هم همان طور که از نام آن پیداست، به یافتن استعدادهای این حوزه منجر بشود. به هرحال، در دوره ای که سبک های مدرن و جدید دل جوان ها را ربوده است، برای حفظ سنت موسیقایی خود به چنین تلاش هایی نیاز زیادی احساس می شود.
بدین منظور شهرداری تبریز به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری در حمایت از موسیقی موغام چهارمین جشنواره موسیقی موغام را برگزار می‌کند.
گفتنی است چهارمین جشنواره سراسری موسیقی موغام، به‌همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز، از یکم تا چهارم اسفندماه در فرهنگ‌سرای الغدیر برگزار و روز پنجم اسفندماه در محل همایش‌های بین‌المللی خاوران تبریز شاهد برگزاری آیین اختتامیه خواهد بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=134327

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});