• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2

۱۲۰۰ نفر در ارومیه از طریق زباله گردی امرار معاش می کنند

  • کد خبر : 134569
  • 30 بهمن 1402 - 13:30
۱۲۰۰ نفر در ارومیه از طریق زباله گردی امرار معاش می کنند
یازاکو - دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در شهر ارومیه نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ زباله‌ گرد فعالیت دارند و از این کار، امرار معاش می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایلنا، احد یوسفی با بیان اینکه در شهر ارومیه نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ زباله‌ گرد فعالیت دارند و از این کار امرار معاش می‌کنند گفت: شهرداری باید اقدامات لازم را با سیاست کلی و بسته کامل برای ساماندهی مباحث مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا را در جهت ایجاد سرمایه و درآمدهای پایدار و رفع معضلات شهری از جهت آلودگی بصری شهری و حذف مشاغل مزاحم کاذب مورد توجه قرار دهد.

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به لزوم همکاری و تعامل شهروندان با شهرداری در بحث تفکیک از مبدا زباله گفت: شهرداری باید مشوق‌های لازم برای افزایش هم‌افزایی و سوق به همکاری شهروندان در بحث تفکیک زباله از مبدأ را در دستور کار خود قرار دهد.

یوسفی تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری باید در استفاده از تجارب و سیاست‌های موفق و پیشرو کلانشهرهای کشور در اجرای مباحث خدمات شهری، ساماندهی پسماند، تفکیک زباله و نخاله‌های ساختمانی اهتمام ویژه داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم استفاده شهرداری ارومیه از تکنولوژی‌های نوین در بحث تفکیک زباله از مبدا بیان کرد: به‌تازگی در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی نرم‌افزارهای شبیه‌سازی شده از نرم‌افزار اسنپ برای اعلام و جمع‌آوری زباله‌های تفکیک شده در سطح شهر تولید شده است که می‌توان از این طریق گام مؤثری برای اجرای این موضوع برداشت.

یوسفی با اشاره به ضرورت واکسیناسیون، پلاک‌کوبی و عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب چه توسط پیمانکاری یا خود شهرداری تصریح کرد: جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب یکی از وظایف اصلی شهرداری است و در کل دنیا به مدیریت این معضل تاکید شده و حذف کلی مدنظر نبوده است، چرا که وجود سگ‌های بلاصاحب در شهر برای ادامه چرخه اکوسیستم محیط زیست و مقابله با حیوانات موذی نقش بسزایی دارد.

وی با انتقاد از جداسازی مسیر پیاده‌رو و ماشین‌روی خیابان عطایی با نیوجرسی و اعتراض اهالی و کسبه در محل عنوان کرد: بعضی مسیرها موجب جداسازی پیاده‌رو و ماشین‌روی خیابان عطایی انجام شده است که مورد گلایه‌هایی از طرف کسبه بود و شهرداری باید در اسرع وقت با اقدامات کارشناسی و راهکارهای جایگزین برای حل مشکل اهتمام ویژه داشته باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=134569

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});