• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

۷۰ میلی‌متر بارش طی چهار روز در ارومیه/ هنوز سدها وضع مطلوب ندارند

  • کد خبر : 134567
  • 30 بهمن 1402 - 13:15
۷۰ میلی‌متر بارش طی چهار روز در ارومیه/ هنوز سدها وضع مطلوب ندارند
یازاکو - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به بارش های مطلوب طی اواخر هفته گذشته و اوایل هفته جاری در استان گفت: فقط در شهر ارومیه در چهار روز شاهد بارش ۷۰ میلی‌متری بودیم که رقم مناسبی است ولی با توجه به نبود بارش در فصل پاییز، همچنان در ذخایر آبی به ویژه سدها با شرایط مطلوب فاصله داریم.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایرنا، مجید رستگاری روز دوشنبه افزود: میزان بارش طی چهار روز در ایستگاه های باران سنجی شرکت آب منطقه ای در پیرانشهر ۱۱۴ میلی متر و در سردشت نیز ۱۰۹ میلی متر ثبت شده که رقم قابل توجهی است.

وی اضافه کرد: این بارش ها بخشی از کمبود بارش در پاییز امسال را جبران کرد و توانست قسمتی از تراز آبخوان ها را که پایین تر رفته بود، ترمیم کند.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در زمستان امسال شاهد آن بودیم، تغیبر رژیم بارشی از برف به باران بود که به علت افزایش دما رخ داد و همین امر ذخایر برف ر را با مشکل مواجه کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: امسال ۵۹ درصد نسبت به سال قبل ذخایر برفی کمتری در استان داریم که این امر می تواند تامین آب را در فصل تابستان با مشکل مواجه کند.

رستگاری گفت: البته بارش های اخیر موجب شد تا در حوزه‌هایی نظیر نقده و مهاباد، تالاب های اقماری را به صورت مطلوب آبگیری کنیم.

وی در خصوص وضعیت سدها نیز بیان کرد: حجم کل مخازن سدهای حوضه دریاچه ارومیه، ۱.۴ میلیارد مترمکعب بوده که در حال حاضر ۵۳۰ میلیون مترمکعب از آن پر شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت برخی سدها در آذربایجان غربی مطلوب است، افزود: البته برخی مثل شهرچای ارومیه، زولا و دریک سلماس با وجود بارش های بهمن ماه وضعیت مطلوبی ندارند و در حال حاضر شهرچای با ۲۷ درصد کاهش نسبت به سال گذشته ۴۶ میلیون مترمکعب آب دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی اظهار کرد: امیدواریم کشاورزان برای صرفه جویی در مصرف آب در مزارع استان همکاری لازم را داشته باشند و میزان مصرف نیز را کمتر کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=134567

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});