• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
2

اجرای طرح نظارت بر قیمت حبوبات در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 134641
  • 01 اسفند 1402 - 9:45
اجرای طرح نظارت بر قیمت حبوبات در آذربایجان شرقی
یازاکو - مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی از فعالیت گروه مشترک بازرسی برای نظارت بر قیمت حبوبات در استان و تبریز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی صمد حضرتی گفت: با هدف رصد بازار حبوبات و نظارت بر قیمت برخی از اقلام حبوبی، گروه بازرسی مشترک تعزیرات حکومتی از سه روز پیش اجرای این طرح را آغاز شده است و کارشناسان در حال بازرسی از اصناف عرضه کننده حبوبات هستند.

وی افزود:در مدت فعالیت این گشت‌ها تاکنون برای سه واحد صنفی پرونده تخلف تشکیل شد و به یک واحد صنفی که به صورت خودسرانه اقدام به تهیه بسته معیشتی کالابرگی کرده بود تذکر داده شد.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی هم با تاکید بر ممنوعیت افزایش قیمت کالا و خدمات در استان در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به ابلاغیه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در بخش کالایی و خدماتی به هیچ عنوان نباید افزایش قیمتی در استان ایجاد شود.

یوسف پایدار افزود: از اول تا ۱۵ اسفند طرح نظارت بر بازار در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان در ۲ بخش کالایی و خدماتی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما با وجود اعلام و تاکید مسئولان اقتصادی و نظارتی درباره ممنوعیت افزایش قیمت کالاها و خدمات متاسفانه به علت نبود نظارتهای مستمر و اثرگذار در بازار و کافی و موثر نبودن جریمه های تنبیهی برای متخلفان و گران فروشان، سودجویان و سوء استفاده کنندگان از شرایط موجود اقدام به افزایش قیمت کالاهای مورد نیاز مردم کرده و به ویژه در هفته های پایانی سال به بهانه های مختلف گران فروشی می کنند.

برخورد با گران فروشی و کم فروشی عزم جدی مسئولان نظارتی، اقتصادی و قضائی را طلب می کند و نهادهای مسئول باید بیش از پیش تلاش کنند تا جلوی اقدامات خودسرانه سودجویان و برهم زنندگان نظم بازار گرفته شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=134641

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});