• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
1
استاندار:

بهره‌وری نیروی کار در آذربایجان شرقی باید افزایش یابد

  • کد خبر : 134734
  • 01 اسفند 1402 - 20:16
بهره‌وری نیروی کار در آذربایجان شرقی باید افزایش یابد
یازاکو - استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد: استان ما باید یک استان پیشرو در حوزه اقتصادی و با رویکرد صنعتی باشد و وقتی یک استان رشد قابل توجهی در این زمینه داشته باشد نباید مسأله بیکاری در آن مطرح شود.

مالک رحمتی در جلسه کارگروه اشتغال استان، اظهار کرد: خوشبختانه توجه همه مسئولان در استان به مقوله اشتغال است و نتایج قابل تقدیری هم حاصل شده، اما با این وجود با تعداد قابل توجه بیکار در استان مواجهیم که نشان می‌دهد مسأله اشتغال کامل حل نشده است.

وی با بیان اینکه کارگروه اشتغال، مهم‌ترین و راهبردی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری در حوزه اشتغال در استان است، افزود: نباید خودمان را با اعداد و ارقام دلخوش کنیم، واقعیت موجود در مراجعات مردمی به ویژه در میان تحصیل‌کردگان، گویای چیز دیگری است و اگر به این موضوع توجه نکنیم با چالش جدی مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه بهره‌وری نیروی کار در کشور ما فاصله زیادی با استانداردهای جهانی داشته و مطلوب نیست، گفت: رویکرد جدیدی که باید به آن توجه شود افزایش بهره‌وری نیروی کار از طریق آموزش، توانمندسازی، جبران خدمات حقوق و دستمزد و سیاست‌های تشویقی است تا فرد در محل کار انگیزه و احساس بالندگی و پویایی داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: برای افزایش بهره‌وری نیروی کار، باید شاخص‌هایی تعیین کرده و موانع و آسیب‌ها را در این راستا شناسایی و برنامه‌ریزی مدون داشته باشیم.

وی ادامه داد: نامتوازن بودن اشتغال در استان از مباحثی است که باید این کارگروه حل کند و آمار مقایسه‌ای اشتغال استان با کشور، نباید ما را از این ریزبینی غافل کند.

وی با تاکید بر جدی گرفتن ظرفیت‌های اشتغال‌زایی در استان، مطرح کرد: تکمیل زنجیره اشتغال در حوزه‌های مانند گردشگری و صنایع دستی و توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله این ظرفیت‌هاست که باید به آن‌ها توجه شود.

رحمتی همچنین با اشاره به این که مأموریت اصلی نظام بانکی، اشتغال‌زایی و رونق تولید است، افزود: بانک‌های دولتی و خصوصی باید در اعطای تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ نهایت همکاری را داشته باشند و اگر هربانکی در اعطلای این تسهیلات و عمل به دستورالعمل‌ها کوتاهی کند به مردم معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به مهاجرت نیروی انسانی از استان خواستار بررسی علل و عوامل این موضوع در کمیته‌ای تخصصی شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=134734

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});