• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
شهردار اسبق تبریز و نامزد انتخابات مجلس دوازدهم از برنامه های خود می گوید:

انتقادعلیرضا نوین از غفلت نمایندگان مجلس: قوانین خوب داریم نظارت خوب نداریم!

  • کد خبر : 135223
  • 06 اسفند 1402 - 14:30
انتقادعلیرضا نوین از غفلت نمایندگان مجلس: قوانین خوب داریم نظارت خوب نداریم!
یازاکو - نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت حل مشکل مسکن در جامعه، گفت: تولید انبوه مسکن بدون توجه به صنعتی سازی و بهره مندی از فناوری های نوین ممکن نیست.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایرنا، علیرضا نوین، با بیان اینکه مهمترین و بزرگترین مشکل اقتصادی و معیشتی خانوارها ناشی از نبود مسکن است، اظهار کرد: تولید یک میلیون واحد مسکونی در سال با امکانات و شرایط کنونی کشور دور از ذهن به نظر می رسد، اما می توان با صنعتی سازی تولید مسکن و استفاده از شیوه های نوین در این رابطه، تولیدات را افزایش داد و علاوه بر کمیت به کیفیت مسکن های ساخته شده اقدام کرد.

وی یکی از راهکارهای اصلی در افزایش تولید مسکن در کشور را استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان عنوان و اضافه کرد: با توجه به رشد و توسعه این شرکت ها طی سال های اخیر، باید از این ابزار مهم برای تولید مسکن که نیاز اصلی بسیاری از خانوارها به خصوص زوج های جوان است، بهره مند شد.

نوین لازمه ورود شرکت های دانش بنیان به عرصه های مهم اقتصادی به ویژه مسکن را حمایت های لازم و کافی از سوی دولت بیان کرد و ادامه داد: اینکه یک شرکت دانش بنیان برای دریافت وام های چند میلیونی باید ماه ها پشت در بانک ها و دستگاه های مختلف اجرایی بماند، بسیار تاسف بار است و باید قوانین مربوط به آسان سازی شده و روند ارایه تسهیلات برای قوت گرفتن این شرکت ها تسهیل شود.

وی حمایت از بخش خصوصی، تلاش برای نوسازی و بهسازی صنایع قدیمی، برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان، آسان سازی امر ازدواج، ایجاد اشتغال، تحولات عمیق در ساختار مس سونگون، توسعه مجموعه های ورزشی و رفاهی، تکمیل و تقویت حوزه های راه و ترافیک، توسعه دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی، جبران عقب ماندگی ها و تلاش برای ارتقای جایگاه آذربایجان شرقی را از جمله رئوس برنامه های محلی خود در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو اعلام کرد.

نوین با اشاره به قدمت و سابقه سیاسی و اجتماعی تبریز در تحولات ایران اسلامی، از این شهر به عنوان خاستگاه و پایگاه اصلی و بزرگ قانون مداری و آزادی خواهی نام برد و اظهار کرد: تاریخ مشروطه بهترین گواه بر این مدعاست و بر همین اساس حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو پس از تهران دارای بیشترین تعداد نماینده در مجلس شورای اسلامی است که شاید این تحفه ای از سوی حاکمیت به مردم این دیار کهن است.

وی یکی از چالش های اقتصادی حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو را مربوط به فرسودگی و قدیمی بودن صنایع بزرگ اعلام و اضافه کرد: متاسفانه زیرساخت های صنایع ما عمری بالای ۵۰ تا ۶۰ سال دارند و در سال های پس از انقلاب نیز اقدامی اساسی برای نوسازی آنها صورت نگرفته است که باید در دوره جدید مجلس شورای اسلامی قوانین حمایتی در این زمینه تصویب و نسبت به نوسازی صنایع منطقه اقدام شود.

نوین به قطب بودن تبریز در حوزه علوم پزشکی در کشور اشاره کرد و با تاکید بر اینکه باید حوزه های مختلف علوم و رشته های دانشگاهی این کلانشهر نیز تقویت شود، گفت: یکی از راهکارهای مهم در این راستا تلاش برای جذب دانشجویان خارجی است که باید با قدرت بیشتر توسط مراکز علمی و تحقیقاتی دنیال شود.

وی آذربایجان شرقی را نیازمند سرمایه گذاری های کلان دانست و با اشاره به برخی از اقدامات خود در زمان شهرداری تبریز، یادآور شد: جای تاسف است که از حداقل یک دهه اخیر هیچ اقدام مهم و قابل اتکا در این حوزه در تبریز انجام نشده است و به دلیل برخی موانع سرمایه گذاری قابل توجهی در منطقه را شاهد نبوده ایم.

این نامزد انتخابات عمده ترین مشکل مردم کشور در شرایط کنونی را مسایل معیشتی عنوان کرد و با بیان اینکه رفع این معضل نیازمند قوانین ملی و تصمیمات کلان است، گفت: امروز طبقه متوسط در جامعه ایرانی رخت بربسته است و روز به روز طبقه متوسط جامعه به سمت فقر و طبقه ثروتمند نیز به سوی برخورداری بیشتر سوق داده می شود که ادامه این روند منجر به بروز انواع مشکلات اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی خواهد شد.

نوین لازمه غلبه بر شرایط معیشتی کنونی را ایجاد اشتغال پایدار دانست و ارایه تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی و تولیدی را مهم خواند و افزود: اگر زمینه های لازم و کافی برای اشتغال جوانان در داخل کشور مهیا شود به هیچ عنوان هیچ فردی مهاجرت نمی کند.

وی مهاجرت ۷۰ درصدی دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شریف را نقطه ای تاریک برای آینده کشور خواند و آن را پدیده ای بسیار خطرناک توصیف کرد که آثار منفی آن ارکان کشور را دچار تزلزل خواهد کرد.

نوین با اعلام اینکه موافق شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، اظهار کرد: اگر ما معتقد به مردمی بودن هستیم نباید واهمه ای از اعلام شفاف آرا و عقاید خود داشته باشیم و باید آحاد مردم از نوع موضع گیری ها و نحوه تفکرات وکلای خود باخبر باشند.

وی تقویت اصل نظارت قوه مقننه را یکی از مهمترین اهداف خود در صورت پیروزی در انتخابات بیان کرد و ادامه داد: ما در کشور قوانین خوب داریم اما نظارت خوب نداریم که علت اصلی آن غفلت مجلس و نمایندگان از این اصل مهم است.

نوین وجود تورم دورقمی برای مجموعه های اقتصادی کشور اعم از صنعت، تولید، خدمات و رفاه عمومی را بسیار خطرناک خواند و افزود: برای رهایی از این شرایط ناهنجار باید ارزش پول ملی ارتقا یابد و ناترازی ها از بین برود که در کنار آن مقابله و برخورد با مفاسد کلان اقتصادی نیز باید در دستور کار قرار بگیرد.

شهردار اسبق تبریز، با اشاره به اینکه صلاحیتش در آخرین فرصت توسط شورای نگهبان تایید شد، گفت: بنده از رزمندگان لشکر عاشورا، بردار ۲ شهید و تنها شهردار طولانی مدت تبریز بودم که بارها اذیت شدم اما هرگز این مسایل دلیلی بر قهر از صندوق های رای نمی شود، چون ما انقلاب، نظام، رهبری و مردم خود را دوست داریم.

نوین با تاکید بر اینکه اصلاح امور تنها با مشارکت بالای مردم در پای صندوق های رای میسر می شود، از آحاد مردم درخواست کرد با آگاهی کامل و بصیرت کافی نامزدهای خود را انتخاب و ۱۱ اسفند پای صندوق های رای حاضر شوند.

معرفی علیرضا نوین

متولد: سال ۱۳۴۰ در محله کوچه باغ تبریز/ جانباز ۳۵ درصد و دارای ۲ فرزند دختر و پسر

مدرک تحصیلی: دکترای برنامه ریزی شهری در گرایش شهرسازی از دانشگاه تبریز

سوابق اجرایی: مسئول بسیج شهرستان تبریز، مسئول نیروی انسانی سپاه، فرمانده گردان مهندسی رزمی سپاه، رییس ستاد لشکر عاشورا، معاون مهندسی نیروی زمینی سپاه، شهردار تبریز از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲، نامزد دوره هفتم و دهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه برابر با ۱۱ اسفند جاری برگزار می شود.

آذربایجان شرقی با جمعیت چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دارای ۱۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی و پنج عضو در مجلس خبرگان رهبری است. حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو ۶ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که پس از تهران بزرگترین حوزه انتخابیه کشور به شمار می رود.

از مجموع جمعیت یک میلیون و ۸۶۳ هزار و ۷۷ نفری تبریز حدود ۷۳ درصد معادل یک میلیون و ۳۵۸ هزار ۷۵ نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=135223

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});