• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

سرمایه‌‌گذاری در انرژی زمین‌ گرمایی ترکیه ۵ سال آینده به ۱۵ میلیارد دلار خواهد رسید

  • کد خبر : 135706
  • 11 اسفند 1402 - 11:00
سرمایه‌‌گذاری در انرژی زمین‌ گرمایی ترکیه ۵ سال آینده به ۱۵ میلیارد دلار خواهد رسید
یازاکو - رئیس انجمن سرمایه‌گذاران نیروگاه‌های زمین‌گرمایی ترکیه میزان سرمایه‌گذاری‌های برنامه‌ریزی شده برای ساخت نیروگاه‌های زمین‌گرمایی در کشور ظرف 5 سال آینده به 15 میلیارد دلار خواهد رسید.

افق شن‌ترک، رئیس انجمن سرمایه‌گذاران نیروگاه‌های زمین‌گرمایی ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگار آنادولو اظهار داشت: «سرمایه‌گذاری‌های انجام شده تاکنون برای ساخت نیروگاه‌های زمین‌گرمایی به ۷ میلیارد دلار رسیده است و با سرمایه‌گذاری‌های برنامه‌ریزی شده، این میزان ظرف ۵ سال آینده به ۱۵ میلیارد دلار پیش‌بینی شده است.

در حالی که بخش انرژی زمین‌گرمایی در ترکیه با کاربردهای فناوری نوآورانه خود در بین نمونه‌های جهان برجسته است، علاقه و سرمایه‌گذاران خارجی در این زمینه را به خود جلب کرده است.

فناوری‌ها در زمینه حفاری مورد استفاده برای تولید انرژی زمین‌گرمایی، سیستم‌های یکپارچه‌ای که امکان استفاده از انرژی زمین گرمایی را در مناطقی مانند گرمایش و سرمایش و همچنین تولید برق فراهم می‌کند و فناوری های نوآورانه ذخیره‌سازی از جمله نوآوری‌های هستند که در این بخش برجسته بوده است.

شنتورک با بیان اینکه ترکیه از جدیدترین و مدرن‌ترین فناوری‌های جهان در سرمایه گذاری‌های انرژی زمین‌گرمایی دراستفاده می‌کند، با تاکید کرد که تجربه به دست آمده در ۱۵ سال گذشته نمونه مهمی برای سرمایه‌گذاران است.

وی تاکید کرد: با افزایش علاقه سرمایه‌گذاران خارجی به این بخش و کاهش هزینه‌ها، سرمایه‌گذاری نیروگاه‌های زمین‌گرمایی در ترکیه به ۴ هزار مگاوات برق خواهد رسید.

شنتورک در پایان افزود: «با توجه به اینکه فناوری زمین‌گرمایی در آینده توسعه می یابد و ارزان‌تر می‌شود، این میزان سرمایه گذاری بیش از پیش افزایش می یابد. تمرکز بر تولید داخلی در بخش انرژی زمین گرمایی و توسعه فناوری داخلی به معنای کاهش هزینه‌های هنگفتی برای سرمایه‌گذاران است».

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=135706

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});