وبسایتهای فروشگاهی میتوانند در آینده نزدیک از طریق این مدل هوش مصنوعی که Palmyra-Vision نام دارد، محتواهای متنی را برای تصاویر محصولات و کالاهای خود در اختیار داشته باشند. در واقع این مدل هوش مصنوعی، تصویر محصولات را دریافت میکند و برای هر محصول محتوای متنی تهیه میکند. همچنین میتواند بهصورت خودکار با بررسی نقاط کلیدی نمودارها، محتوای تحلیلی و متنی مرتبط با آن نمودار را نیز بنویسد.
این مدل هوش مصنوعی کاربردهای زیادی دارد. بهعنوان مثال، یک شرکت داروسازی میتواند از Palmyra-Vision برای بررسی خودکار انطباق با تأییدیه FDA استفاده کند و مطمئن شود که آیا یک محصول مطابق با مقررات FDA است یا خیر.
همچنین میتواند یادداشتهای دستنویس را به متن تبدیل کرده و در صورت نیاز آنها را تحلیل و حتی خلاصهسازی کند.
هوش مصنوعی جدید این استارتاپ کالیفرنیایی تصویر را به متن تبدیل میکند
استارتاپ Writer مستقر در سانفرانسیسکو، روی توسعه هوش مصنوعی مولدی کار میکند که قابلیتهای جدیدی را در اختیار کاربران قرار میدهد. این شرکت ویژگی جدیدی را برای مدل Palmyra خود معرفی کرده است که میتواند از تصاویر مختلف از جمله نمودارها، محتوای متنی تولید کند. این مدل جدید تحت عنوان Palmyra-Vision از سوی این استارتاپ نامگذاری شده است.
«می حبیب»، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل شرکت Writer میگوید آنها تصمیمی استراتژیک برای تمرکز بر تولید محتوای چندوجهی گرفتهاند و توانایی تولید متن از تصاویر نیز، بخشی از این استراتژی است. حبیب میگوید: «ما روی ورودی چندوجهی تمرکز خواهیم کرد، اما خروجی متنی و تولید محتوای متنی برای ما اهمیت ویژهای دارد.»
نسخه خاص فعلی روی تولید محتوای متنی از انواع تصاویر تمرکز دارد و در آینده احتمالاً قابلیتهای بیشتری به آن اضافه خواهد شد.
حبیب میگوید که استفاده از این ابزارها، بدون حضور و بررسی انسانی توصیه نمیشود. او معتقد است کاملاً ضروری است که اپراتور انسانی بر فعالیت هوش مصنوعی نظارت داشته باشد.