• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6
در کارگروه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان؛

مشکلات مالیات بر ارزش افزوده کنسرسیوم های صادراتی آذربایجان شرقی بررسی شد

  • کد خبر : 13608
  • 15 اردیبهشت 1400 - 17:00
مشکلات مالیات بر ارزش افزوده کنسرسیوم های صادراتی آذربایجان شرقی بررسی شد
یاز اکو - مشکلات مالیات بر ارزش افزوده کنسرسیوم های صادراتی آذربایجان شرقی در کارگروه کارشناسی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، جلسه کارگروه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با موضوع مشکلات مالیات بر ارزش افزوده کنسرسیوم های صادراتی آذربایجان شرقی برگزار شد. 

کارشناسان حاضر در این جلسه معتقد بودند که کنسرسیوم های صادراتی متاسفانه جایگاه حقوقی نداشته و همین، امر را برای فعالیت موثر آنان سخت تر کرده است. 

شرکت هایی با زمینه های کاری مختلف برای فعالیت موثر و بهبود صادرات، به بحث کنسرسیوم های صادراتی ورود پیدا می کنند و هر کدام از آن ها به صورت مجزا تولیدات خود را در اختیار کنسرسیوم قرار می دهند تا پک کاملی برای صادرات شرکت ها فراهم شود.

اما در این میان وقتی یکی از شرکت ها به صورت مجزا اقدام به صادرات کند، مشمول معافیت مالیاتی می شود اما زمانی که این امر در قالب کنسرسیوم صادراتی انجام شود، بحث فروش داخلی مطرح می شود یعنی هر یک از شرکت ها فروش داخلی به کنسرسیوم داشته اند و همین، آن ها را مشمول مالیات می کند. 

در پایان مقرر شد با بررسی بیشتر این موضوع و قوانین مرتبط با آن، بحث کنسرسیوم های صادراتی در جلسه آتی شورای گفتگوی استان مطرح شده و نسبت به حل مشکلات آن تصمیم گیری شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=13608

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});