• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

وزیر کشور ترکیه: بیش از یک میلیون مهاجر، به صورت قانونی در استانبول هستند

  • کد خبر : 136707
  • 19 اسفند 1402 - 19:00
وزیر کشور ترکیه: بیش از یک میلیون مهاجر، به صورت قانونی در استانبول هستند
یازاکو - از اول ژوئن ۲۰۲۳ تا ۲۹ فوریه سال جاری، ۱۰۳ مرکز سیار برای بررسی مهاجرت در استانبول، ۷۶ هزار مهاجر غیرقانونی را دستگیر کرده است.

علی یرلی‌کایا در یک گزارش جدید، آمار تازه‌ای از تعداد اتباع خارجی مقیم استانبول ارائه داد. بر این مبنا، شهروندان خارجی‌ای که با اقامت قانونی در استانبول زندگی می‌کنند به یک میلیون و۹۲ هزار و ۶۹۷ نفر رسیده است.

علی یرلی‌کایا در «جلسه اطلاع رسانی فاتیح کاملا امن» گفت: «تعداد شهروندان خارجی با اقامت قانونی در استانبول، یک میلیون و۹۲ هزار و ۶۹۷ نفر و تعداد سوری‌های تحت حمایت موقت ۳۵۰ هزار و ۵۳۲ نفر است».

یرلی‌کایا همچنین افزود: «از اول ژوئن ۲۰۲۳ تا ۲۹ فوریه سال جاری، ۱۰۳ مرکز سیار برای بررسی مهاجرت در استانبول، ۷۶ هزار مهاجر غیرقانونی را دستگیر کرده است. در این دوره، ۲۵۵ هزار و ۹۲ نفر از اتباع خارجی، به دلیل انقضاء ویزا و یا پایان اجازه اقامت، مجبور به ترک استانبول شدند. همچنین تعداد ۲۶ هزار و ۵۱۹ نفر سوری به صورت داوطلبانه استانبول را ترک کرده‌اند».

یرلی‌کایا، با اشاره به ۱۱۲ عملیات علیه سازمان‌های جرایم سازمان‌یافته در استانبول، افزود: «در این دوره، هزار و ۲۵۴ نفر بازداشت شده‌اند و اداره مبارزه با قاچاق نیز ۸۲۸ عملیات در این زمینه انجام داده‌اند که در نتیجه آن هزار و ۴۹۴ نفر دستگیر شدند».

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=136707

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});