• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4

افزایش قابل توجه وسعت دریاچه ارومیه/لزوم مشارکت مردم

  • کد خبر : 137976
  • 04 فروردین 1403 - 13:00
افزایش قابل توجه وسعت دریاچه ارومیه/لزوم مشارکت مردم
یازاکو - دبیرکارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه ا اشاره به افزایش قابل توجه وسعت دریاچه ارومیه نسبت به ماه های گذشته بر لزوم مشارکت مردم تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از مهر، محمدصادق معتمدیان در حاشیه جشنواره بادبادک ها در سواحل دریاچه با اشاره به افزایش قابل توجه وسعت دریاچه ارومیه نسبت به ماه های گذشته گفت: در حال حاضر این دریاچه یک هزار و ۲۲۵ کیلومتر وسعت دارد و حجم آب آن نیز به یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون مترمکعب می رسد.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با اشاره به حضور پرشور مردم در جشنواره بادبادک ها در ساحل دریاچه ارومیه همزمان با سومین روز نوروز امسال گفت: ارتقای مشارکت مردم برای بهبود وضعیت این پهنه آبی از برنامه های مهم ستاد احیا به شمار می رود.

معتمدیان اظهار کرد: امروز با همراهی نهادهای مختلف زمینه حضور خانواده ها و فرزندان در ساحل دریاچه ارومیه را داشتیم که در قالب جشنواره بادبادک ها برگزار شد.

وی با اشاره به فعال شدن کمیته فرهنگی اجتماعی ستاد احیای دریاچه ارومیه اضافه کرد: همین جشنواره ها می تواند در ایجاد مشارکت مردم برای احیای دریاچه ارومیه بسیار مثمرثمر باشد.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه به رویکرد این کارگروه برای اجرای طرح های نرم افزاری پرداخت و اظهار کرد: درصدد هستیم تا در بحث تغییر الگوی کشت و بهره گیری از سیستم های آبیاری نوین اقدامات قابل توجهی با همراهی مردم و بهره برداران داشته باشیم که در آن صورت، سرعت و شتاب بیشتری در بحث احیای دریاچه ارومیه را شاهد خواهیم بود.

معتمدیان به بارندگی های خوب زمستانی و فرانرمال در منطقه نیز اشاره کرد و ادامه داد: با برنامه ریزی هایی که انجام دادیم امسال از آذرماه رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه را آغاز کردیم و امیدواریم از سوی سدهای مربوط به آذربایجان شرقی نیز موضوع رهاسازی به زودی آغاز شود.

وی افزود: تراز دریاچه ارومیه نیز طبق آخرین آمار به یک هزار و ۲۷۰ متر و ۳۲ سانتی متر رسیده است.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه اضافه کرد: وضعیت دریاچه رو به بهبود است و امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته و علاوه بر آن، بارش های پیش بینی شده، وضعیت این پهنه آبی را روز به روز بهتر ببینیم.

جشنواره بادبادک ها با حضور پرشور خانواده ها و کودکان و نوجوانان، عصر امروز، سوم فروردین در ساحل دریاچه ارومیه در حاشیه بزرگراه ارومیه – تبریز برگزار شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=137976

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});