• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
دکتر فرهنگی در واکنش به برچیده شدن المان‌های تخم مرغی:

درگیر نفوذ تفکرات ایرانشهری و تمامیت خواهانه فرهنگی هستیم

  • کد خبر : 138103
  • 06 فروردین 1403 - 11:09
درگیر نفوذ تفکرات ایرانشهری و تمامیت خواهانه فرهنگی هستیم
یازاکو - فرهنگی نماینده تبریز؛ با انتقاد از نوع برخورد با المان های تخم مرغی در تبریز گفت: هر چند این روزها مردم و به ویژه کارگران عزیز و بازنشسته های آنها مسائل مهم تری برای پیگیری دارند اما چرا در رسانه های مختلف، عادی سازی معین و هایده به فرهنگ کشور آسیب نمی زند ولی نمایش چند تخم مرغ نقاشی شده؛ حساسیت زا شده است؟

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، فرهنگی نماینده تبریز؛ با انتقاد از نوع برخورد با المان های تخم مرغی در تبریز گفت: هر چند این روزها مردم و به ویژه کارگران عزیز و بازنشسته های آنها مسائل مهم تری برای پیگیری دارند اما چرا در رسانه های مختلف، عادی سازی معین و هایده به فرهنگ کشور آسیب نمی زند ولی نمایش چند تخم مرغ نقاشی شده؛ حساسیت زا شده است؟

وی با اشاره به اتفاقات در چند روز گذشته و واکنش های مردمی و کنش‌گران اجتماعی گفت: حساسیت زایی های نابهنگام، باعث گسترش توجه به موضوعات ساده در لایه های فکری جامعه می شود.

نحوه مواجهه صحیح با رویدادهای فرهنگی در تبریز مناسب نبوده و جا دارد نرمش و درایت خاصی صورت گیرد.

امر فرهنگ موضوعی نرم است و مسائل آن با پاسخهای نرم قابل توجیه می باشد، نه این که به یکباره واکنش سوال برانگیز برای مردم صورت پذیرد.

مدت هاست منطقه ما با وجود آن که اقدامات موثری برای مدیریت و برچیدن آنها انجام داده ایم، اما عملا درگیر نفوذ تفکرات ایرانشهری و تمامیت خواهانه فرهنگی و نظائر آن است که موجب آزردگی اهل فرهنگ و هنر می باشد، و سرزمینی را که دارای قدمت چندین هزارساله است زیر سوال می برند.

فارغ از طرح و نقش و طراح این آثار و بود و نبود سلیقه مناسب؛ به نمایش گذاشتن و سپس جمع آوری آنها با شیوه های ناشیانه جای بسی سوال است که متولیان امر چرا این گونه با افکار عمومی بازی کرده و موجب تألم خاطر همشهریان می شوند.

به فرهنگ والا و سواد اجتماعی مردم آذربایجان و تبریز آنقدر واقفیم که می دانیم قدرت تشخیص فرهنگ و ضد فرهنگ را دارند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=138103

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});