• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

سوال ترکیه از دنیا؛ چرا داعش «ضدآمریکایی» به ترکیه، روسیه و ایران ضربه می زند

  • کد خبر : 138413
  • 09 فروردین 1403 - 11:00
سوال ترکیه از دنیا؛ چرا داعش «ضدآمریکایی» به ترکیه، روسیه و ایران ضربه می زند
یازاکو - در پی حمله تروریستی در سالن کنسرت مسکو که بیش از 130 کشته برجای گذاشت، ترکیه این سوال را مطرح می کند که چرا گروه تروریستی داعش به عنوان یک گروه ضد آمریکایی به طور مداوم همان مناطق یعنی ترکیه، ایران و روسیه را هدف قرار داده است؟!

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از دیلی صباح، منابع امنیتی ترکیه با اشاره به حملات اخیر مانند تیراندازی در کلیسا در استانبول در اواخر ژانویه که در آن یک مرد کشته شد و قربانیان بیشتر بدلیل  گیرکردن سلاح های تروریست ها در امان ماندند، گفتند: “ترکیه یکی از کشورهای هدف اصلی داعش بوده است و بدلیل حمله های تروریستی چندین باره در این کشور دومین تهدید بزرگ تروریسم برای ترکیه است.

در این گزارش با یاد آوری حملات اخیر افراطی گرایان داعش در ترکیه، ایران ، افغانستان و روسیه تاکید شد: که الگوی حملات داعش سوالاتی را در مورد نحوه انتخاب کشورهای مورد هدف ایجاد می کند و  عجیب است که این حملات شامل جهان غرب یا ایالات متحده نمی شود.

این گزارش معتقد است این گروه تحت نظارت پیمانکاران فرعی خود عمل می کند و حملات آنها را با دستور انجام می شود.

رادیکال شدن تروریستها

بیانیه آنها همچنین تأیید می کند که چهار مرد مسلح که به سالن کنسرت در پایتخت روسیه حمله کردند برای مدت کوتاهی از ترکیه بازدید کردند تا مجوز اقامت خود را در روسیه تمدید کنند.

روسیه تروریست ها را در پی این حمله مرگبار بازداشت کرد که اکنون به دلیل جنایت بی رحمانه خود با حبس ابد روبرو هستند. برخی گزارش‌ها در رسانه‌های روسی ادعا کردند که تروریست‌ها از ترکیه به روسیه آمده‌اند، اما منابع امنیتی خاطرنشان کردند که عاملان این حمله مدت‌ها در مسکو اقامت داشته‌اند و مجبور شده‌اند به کشور دیگری سفر کرده و ترکیه را به دلیل نزدیک بودن به روسیه برای تمدید اقامت خود در این کشور انتخاب کنند.

منابع با رد این ادعا که این دو تروریست که اصالتاً تاجیکستانی بودند در ترکیه رادیکال شده بودند، گفتند که در روسیه رادیکال شده اند و تاکید کردند که مدت کوتاهی که آنها در ترکیه گذرانده اند برای رادیکال شدن آنها کافی نیست.

این منابع گفتند: ترکیه با قاطعیت به مبارزه با تمامی گروه های تروریستی از جمله داعش، پ.ک.ک/ ی.پ.گ، القاعده و غیره ادامه می دهد.

به همین ترتیب، روز سه شنبه، وزیر کشور علی یرلیکایا گفت که نیروهای امنیتی در مجموع ۱۴۷ مظنون مرتبط با داعش را در حملات همزمان در ۳۰ استان دستگیر کردند.

محدودیت های بانکی چین، ترکیه و امارات مانع پرداخت های نفت روسیه شد

یازاکو_به گفته منابع آگاه، شرکت‌های نفتی روسیه به دلیل نظارت شدید بانک‌های چین، ترکیه و امارات متحده عربی در واکنش به تحریم‌های ثانویه آمریکا، در دریافت پرداخت‌ها برای محموله‌های نفت خام و سوخت خود با تاخیرهای قابل توجهی مواجه هستند.

به گزارش واحدترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از دیلی صباح تأخیرهای پرداخت تا چند ماه بر جریان درآمد کرملین تأثیرگذار بوده و باعث غیرقابل پیش بینی شدن آن می شود و به واشنگتن اجازه می دهد تا به اهداف تحریمی دوگانه خود دست یابد.

به گفته هشت منبع بانکی و تجاری، چندین بانک در چین، امارات و ترکیه در هفته‌های اخیر الزامات پایبندی به تحریم‌های خود را افزایش داده‌اند که منجر به تاخیر یا حتی رد انتقال پول به مسکو شده است.

دراین راستا بانک اول ابوظبی (FAB) و بانک اسلامی دبی (DIB) چندین حساب مرتبط با تجارت کالاهای روسی را تعلیق کرده اند.

علاوه براین  بانک مشرق امارات، زیرات و وکف بانک ترکیه، و بانک های چینی ICBC و بانک چین نیز پرداخت های خود را به تاخیر انداخته است.

غرب پس از حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، تحریم‌های زیادی را علیه روسیه اعمال کرده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=138413

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});