• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
7

تعداد درختان محدوده دفن پسماند تبریز به ۴۰ هزار اصله افزایش می‌یابد

  • کد خبر : 13854
  • 18 اردیبهشت 1400 - 10:30
تعداد درختان محدوده دفن پسماند تبریز به ۴۰ هزار اصله افزایش می‌یابد
یاز اکو - مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز گفت: تعداد درختان و نهال‌های کاشته شده در محدوده سلول‌های بهداشتی دفن پسماند این شهر به ۴۰ هزار اصله افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، داریوش نوین، روز شنبه در بازدید از طرح توسعه فضای سبز مرکز دفن بهداشتی پسماند تبریز با تاکید بر ضرورت توسعه فضای سبز در محدوده این مرکز، افزود: ایجاد فضای سبز و درختکاری در این مرکز با چنین وسعتی، طراوتی این منطقه کوهستانی را افزایش می دهد.

وی با اشاره به عملکرد قابل توجه سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز در توسعه فضای سبز این منطقه، اظهار داشت: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز، آماده است تا ضمن افزایش همکاری های متقابل جهت توسعه جنگل کاری در مرکز دفن پسماندهای شهرداری تبریز، با معرفی پیمانکار تخصصی کاشت و نگهداری، در حفظ و نگهداری درختان موجود، سازمان پسماند شهرداری را یاری کند.

علیرضا اصغری، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز نیز گفت: این سازمان از سال ١٣٩١ تاکنون بیش از ٣٠ هزار اصله درخت و نهال در دره ها و تپه های اطراف این مرکز کاشته است.

در این بازدید، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز در محوطه دفن بهداشتی پسماند چندین اصله نهال غرس کردند.

روزانه یک هزار و ۲۰۰ تن زباله در کلان شهر ۲ میلیون نفری تبریز، تولید و توسط سازمان پسماند شهرداری جمع آوری و دفن می شود. 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=13854

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. زمان رسیدن به چهل هزار اصله مشخص نشده در یکماه در یکسال یا در ده‌سال.
    اما با توجه به اینکه از ۱۳۹۱ تا کنون ۳۰ هزار اصله کاشته شده ، فرص میکنیم با همین آهنگ پیش برویم ده هزار اصله ظرف سه سال کاشته خواهد شد یعنی حدود ۳۳۳۳ اصله در سال . که رقم ناچیزی برای شهر تبریز است. چرا؟ – ذیلا مینویسم:
    اگر فاصله درختان را مثلا ۵*۵ متر در نظر بگیریم با هر اصله درخت ۲۵ متر مربع فضای سبز ایجاد میشود که تازه بعد سه سال ۲۵ هکتار فضای سبز خواهد شد. یعنی برای هر شهروند تبریزی شانزده صدم مربع فضای سبز در سه سال و در یکسال حدود ۵ صدم متر مربع خواهد بود یعنی کشک خالص.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});