• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6
نماینده خلخال و کوثر :

طرح شبکه آبیاری سد گیوی(کوثر) ردیف اعتباری ملی گرفت

  • کد خبر : 13857
  • 18 اردیبهشت 1400 - 10:45
طرح شبکه آبیاری سد گیوی(کوثر) ردیف اعتباری ملی گرفت
یاز اکو - نماینده مردم شهرستان‌های خلخال وکوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: مبلغ ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال از طریق فاینانس بانکی برای احداث شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد گیوی اختصاص یافته و ۱۲۰ میلیارد ریال نیز برای اولین بار برای طرح شبکه آبیاری گیوی در قانون بودجه امسال مصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، سید غنی نظری روز شنبه در بازدید از پروژه شبکه آبیاری گیوی افزود: تسریع عملیات اجرایی شبکه آبیاری پایاب گیوی همچنان نیازمند اعتبار است که تلاش می شود اعتبار مورد نیاز این پروژه تامین شود.

وی بیان کرد: وزارت نیرو در طرحهای آب خلخال و کوثر فعالیتهای خوبی انجام داده و  با تکمیل و بهره برداری از آنها مردم منطقه از برکات این طرح ها برخوردار خواهند شد.

نماینده  خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با ابراز رضایت از پیشرفت احداث طرح شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد گیوی در بخش‌های مختلف بیان کرد: فعالیت های بسیار خوبی در این پروژه صورت گرفته و امید است  با روند فعلی پروژه زودتر به سرانجام برسد تا اراضی پایاب آن از آب مطمئن برخوردار شوند.

عباس جنگی مرنی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل  هم ضمن ارایه گزارشی از روند اجرای طرح شبکه آبیاری گیوی در بخش های مختلف گفت:بعد از تامین اعتبار طرح شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد گیوی از فاینانس داخلی احداث این طرح در بخش‌های مختلف فعال شده است و با ورود لوله های فولادی ۱۶۰۰ میلیمتری سامانه انتقال آب ، عملیات اجرایی آن شروع شده است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ متر از احداث تونل شماره یک این شبکه انجام یافته و عملیات خاکبرداری در انتهای تونل شماره یک نیز ادامه دارد و عملیات خاکبرداری از سمت خروجی تونل دوم نیز شروع شده استو

رضا حبیبی، نماینده مجری شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد گیوی نیز گفت: تا آخر اردیبهشت حمل بخش اول لوله فولادی تولید شده برای شبکه آبیاری و زهکشی گیوی به کارگاه به اتمام‌خواهد رسید و هم زمان نیز حفاری و نصب لوله ها از انتهای خروج تونل ها شروع شده است.

 در این بازدید مشاور و پیمانکار طرح، نقطه نظرهای خود را در باره تسریع عملیات اجرایی پروژه و راهکارهای لازم برای پیشبرد طرح ارائه کردند.

سد گیوی (کوثر) با ظرفیت ۷۶ میلیون متر مکعب ۱۰۲ متر ارتفاع دارد، این سد روی رودخانه گیوی چایی از نوع خاکی سنگ ریزه‌ای با هسته رسی احداث و حجم مفید آن ۵۳ میلیون مترمکعب است.

 پایاب این سد هفت هزار هکتار اراضی زراعی و باغی در شهرستان کوثر را آبیاری می‌کند.

 توسعه و بهبود اراضی دیم و باغات شهرستان کوثر (گیوی) ، کنترل سیلاب رودخانه گیوی ، ایجاد اشتغال ، جلوگیری از مهاجرت اهالی و افزایش جاذبه‌های توریستی شهرستان از اهداف احداث سد گیوی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=13857

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});