• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
0

کاهش ۳۳ درصدی تصادفات فوتی در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 138775
  • 13 فروردین 1403 - 14:30
کاهش ۳۳ درصدی تصادفات فوتی در آذربایجان شرقی
یازاکو - جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی از کاهش ۳۳ درصدی تصادفات منجر به فوت در تعطیلات نوروزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی سرهنگ صابر عباس زاده اظهار کرد: فرماندهی انتظامی استان در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ طرح نظم و امنیت استان را در ۲ حوزه انتظامی و ترافیکی در دستور کار خود قرار داد و در حوزه برخورد و مقابله با جرائم به ویژه سرقت، شاهد کاهش ۲۰ درصدی وقوع در این ایام بودیم که این نشانه اثر بخش بودن اقدامات همکاران است.

وی اعلام کرد: در ایام تعطیلات نوروز امسال تعداد ۴۲۲ سارق دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند و همچنین ۹۴ درصد سرقت‌های وقوع یافته در استان منجر به کشف شد.

سرهنگ عباس زاده با بیان اینکه پلیس ماموریت ویژه‌ای برای امروز ۱۳ فروردین روز طبیعت دارد گفت: در حوزه درون شهری گشت‌های آشکار و پنهان با محوریت برخورد و پیشگیری از جرائم افزایش می‌یابد و در حوزه برون شهری هم با افزایش گشت‌های محسوس و پایش‌های تصویری به دنبال این هستیم که امنیت بیشتری را برای مردم ایجاد کنیم.

جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با هشدار به معدود افرادی که بخواهند در این روز حرمت شکنی کنند اعلام کرد: پلیس هیچ گونه مماشاتی با این افراد نخواهد داشت.

وی از شهروندان خواست ناهنجاری و حرمت شکنی‌های احتمالی را با سامانه ۱۱۰ اطلاع دهند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به موضوع رسیدگی شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی هم با توجه به مصادف شدن روز ۱۳ فروردین با سالگرد شهادت امیرالمومنین علی(علیه السلام) و ماه مبارک رمضان از آمادگی پلیس استان برای برقراری نظم و امنیت در این روز خبر داد.

سرهنگ هاشم شعفی با تاکید بر حفظ حرمت این ایام از همه مسافران و مهمانان تقاضا کرد فقط در مکان‌های اسکان نوروزی اتراق کرده و حرمت این ماه مبارک را در جاده‌ها و تفرجگاه‌ها نگه دارند.

وی افزود: پلیس استان با حضور در تمامی تفرجگاه‌ها و پارک‌ها با هماهنگی مقام‌های قضایی با هرگونه حرمت شکنی برخورد می‌کند.

سرهنگ شعفی همچنین با اعلام اینکه پلیس به توقیف خودرو‌هایی که سرنشینان شان اقدام به هنجارشکنی کنند اقدام خواهد کرد، از شهروندان خواست هنگام برگشت از سفر‌های نوروزی مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت و با احتیاط رانندگی کنند.

از ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردین ماه امسال ۱۷ نفر در اثر ۲۶۴ فقره تصادف رانندگی در محور‌های استان جان باخته اند.

طرح نوروزی پلیس راه آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده است و تا پایان روز ۱۵ فروردین ماه امسال ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=138775

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});