• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

کاهش سرقت و تلفات جانی در تصادفات جاده ای آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 139224
  • 18 فروردین 1403 - 17:00
کاهش سرقت و تلفات جانی در تصادفات جاده ای آذربایجان شرقی
یازاکو-فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه با برنامه ریزی و هدف گذاری مشخص، پلیس استان آغاز خوبی در سال جدید داشت، گفت: در سایه تلاش پلیس، آمار سرقت ها و تلفات جانی تصادفات جاده ای کاهش یافته است که امیدوارم تا پایان سال این روند ادامه داشته باشد.

به گزارش یازاکو به نقل از ایرنا، سردار علی محمدی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، به اولویت های مطالبات مردمی از پلیس و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: مقابله با سرقت و کاهش تلفات جاده ای در صدر این مطالبات قرار دارد که پلیس با تلاش شبانه روزی و انجام اقدامات مشخص و فنی، موفق به کاهش این آمار شده است.

وی ادامه داد: در موضوع مقابله و مبارزه با سرقت در سالجاری، شاهد کاهش ۱۷ درصدی وقوعات سرقت و افزایش ۲۵ درصدی کشفیات در آذربایجان شرقی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بودیم به طوری که میزان وقوع سرقت در نیمه نخست فروردین ماه سال گذشته از یک هزار و ۶۷۲ مورد به یک هزار و ۳۸۳ مورد در مدت مشابه امسال کاهش یافته است.

محمدی افزود: در کشفیات نیز موفق به کشف ۸۷ درصد سرقت ها معادل یک هزار و ۲۰۶ مورد در سالجاری بودیم که این رقم در سال گذشته ۵۷ درصد معادل ۹۶۱ مورد بود و در واقع امسال ۸۷ درصد سرقت ها را کشف کردیم.

وی با بیان اینکه در موضوع سرقت مهم نیز ۱۷ درصد کاهش داشته ایم، گفت: در این مدت از مجموع ۸۶۹ مورد سرقت وقوع شده ۷۱۷ مورد معادل ۹۰ درصد را کشف کردیم و در سرقت خرد نیز از ۸۰۳ مورد ۶۶۶ مورد کشف شد.

محمدی ادامه داد: در این ارتباط امسال ۵۰۵ سارق سابقه دار را در ایام نوروز دستگیر کردیم که ۹۰ درصد دستگیری ها را شامل می شد ضمن اینکه این رقم در سال قبل ۳۶۴ مورد بود.

کاهش شرارت و نزاع فردی و جمعی در سال جدید

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی از کاهش شرارت و نزاع های فردی و دسته جمعی در استان در نیمه نخست فروردین ماه سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: میزان این جرایم در این مدت حدود ۱۱ درصد کمتر شده و از سه هزار و ۱۳۶ مورد به ۲ هزار و ۷۸۶ مورد کاهش یافته است.

محمدی افزود: در نزاع فردی و دسته جمعی هم شاهد کاهش وقوعات بودیم اما در مقابل کلاهبرداری و کشفیات در این حوزه نیز در این مدت افزایش یافته است.

وی بیان کرد: در موضوع جرائم سایبری نیز وقوع و کشف افزایش یافته و پلیس موفق به کشف ۹۰ درصد وقوعات در این حوزه شده است.

 

۷۸۴ معتاد متجاهر جمع آوری شد

محمدی با اشاره به طرح نوروزی جمع آوری معتادان تابلو و متجاهر در استان اشاره کرد و گفت: در این مدت ۷۸۴ معتاد تابلو را جمع آوری کردیم و در کشفیات مواد مخدر نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۳ درصد رشد داشتیم.

وی ادامه داد: در موضوع اقتصادی نیز ۴۵ پرونده تشکیل دادیم که تاکنون ۴۷ نفر در ارتباط با این پرونده ها دستگیر شده اند ضمن اینکه ۱۲۹ خودروی شوتی نیز در این مدت توقیف و روانه پارکینگ شده است.

کاهش تعداد و تلفات سرصحنه تصادفات

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی از کاهش ۳۶ درصدی تعداد تصادفات در استان خبر داد و گفت: همزمان با این کاهش، تعداد فوتی ها نیز ۳۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر شده و این گامی مهم در راستای مطالبات مردم از پلیس است.

محمدی ابراز امیدواری کرد: با انجام برخی اقدامات و مدیریت لازم، شاهد کاهش تلفات در مسیر انتقال به بیمارستان و خود بیمارستان باشیم و انتظارمان از رسانه همراهی و کمک به پلیس در زمینه فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم در این زمینه است.

وی ادامه داد: نیمه نخست فروردین سال قبل ۲۶ فوتی تصادفی برون شهری در استان داشتیم که این رقم در سالجاری به ۱۸ مورد کاهش یافته و تعداد مجروحان نیز از ۵۹۶ مورد به ۴۹۷ مورد افتاده است.

 

کاهش سرقت و تلفات جانی در تصادفات جاده ای آذربایجان شرقی

 

داشتن پارکینگ عمومی، شرط پلیس برای ایجاد مجتمع های تجاری و خدماتی در معابر اصلی است

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه پلیس در حوزه وظایف ساخت و ساز در معابر اصلی، با هرگونه ساخت و سازی که منجر به ترافیک شود مخالفت کرده است، گفت: شرط پلیس برای ادامه کار و ایجاد مجتمع های تجاری، خدماتی و درمانی، داشتن پارکینگ عمومی است.

محمدی افزود: در گذشته شاهد بودیم که بسیاری از این مجتمع ها همچون مرکز سلامت، بهاران، شیخ الرئیس، ستاره باران و موارد دیگر، موجب راه بندان و ترافیک در معابر اصلی شهر شدند از این رو، پلیس با ایجاد مجتمع های مشابه که پارکینگ عمومی نداشته باشد مخالفت خواهد کرد.

 

۳۹ نفر از اراذل و اوباش در آذربایجان شرقی دستگیر شدند

محمدی به طرح مقابله با اراذل و اوباش استان در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این طرح، ۳۹ نفر از اراذل و اوباش دستگیر و ۱۰۷ مورد نیز احضار و تعهد داشتیم.

وی ادامه داد: در حوزه اماکن نیز، با توجه به تقارن بهار طبیعت با قران و حضور گردشگران نوروزی در استان، به تعدادی از رستوران ها و مراکز عرضه غذا، مجوز داده شد تا با رعایت اصول و حرمت ماه مبارک رمضان، اقدام به پذیرایی از مسافران کنند.

محمدی بیان کرد: در موضوع نظارت نیز از مجموع ۸۴۵ نظارت از صنوف ۵۴۵ مورد تذکر داده شده و یازده مورد نیز پلمب شد که البته بیشتر موارد، با تذکر رفع شد.

۶۰۰ تیم خودرویی و ۳۸۵ تیم گشت انتظامی در طرح نوروزی مشارکت داشتند

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی به طرح نوروزی ۱۴۰۳ نیز اشاره کرد و گفت: در این طرح که از ۲۴ اسفند آغاز شد ۶۰۰ تیم خودرویی شامل ۴۵۰ تیم برون شهری و ۱۵۰ تیم درون شهری به همراه ۳۸۵ تیم گشت انتظامی مشارکت داشتند.

محمدی ادامه داد: تیم های گشت انتظامی شامل ۳۳۰ تیم خودرویی، ۴۰ تیم موتوری و ۱۵ پاس پیاده بودند و ۲۶ تیم گشت پلیس تخصصی نیز در این طرح حضور داشتند که نتیجه آنها، کاهش تلفات جاده ای و سرقت ها بود.

ایجاد زیرساخت، لازمه حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تبریز است

محمدی به برگزاری بی عیب و نقص بازی تراکتور با سپاهان در تبریز در حضور ۱۲۰ هزار نفر اشاره کرد و گفت: تجربه خوبی بود و این بازی بدون هرگونه مشکل در تبریز برگزار شد تنها مشکل آن، ضعف برخی زیرساخت ها بود که امیدوارم از سوی مدیران مربوطه رسیدگی شود تا تماشاگران تراکتور به ویژه بانوان به راحتی در بازی های خانگی این تیم حضور یابند.

وی افزود: این ورزشگاه در بیرون شهر واقع شده و برای اینکه بانوان بتوانند در ورزشگاه حضور یابند باید زیرساخت های این حضور شامل سرویس بهداشتی اختصاصی، خدمات اختصاصی و جاده تامین شود تا مشکل امنیتی برای بانوان در حین آمد و شد ایجاد نشود.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=139224

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});