• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
11

بارش رگباری باران و تگرگ تبریز در چند سال اخیر بی‌سابقه بود/ آغاز مطالعات جدید برای مدیریت سیلاب تبریز

  • کد خبر : 14021
  • 19 اردیبهشت 1400 - 12:45
بارش رگباری باران و تگرگ تبریز در چند سال اخیر بی‌سابقه بود/ آغاز مطالعات جدید برای مدیریت سیلاب تبریز
یاز اکو - مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی از آغاز مطالعات جدید برای مدیریت سیلاب تبریز خبر داد و گفت: بارش رگباری باران و تگرگ تبریز در چند سال اخیر بی‌سابقه بود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تسنیم، محمدباقر هنربر در مورد آخرین اطلاعات و آمار خسارت تگرگ و سیل در استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: بارش رگباری و تگرگ روزهای اخیر در چندین سال اخیر بی سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه این بارش، خسارات عمده‌ای به باغات و مزارع استان وارد کرده است، افزود: بارش رگباری در برخی شهرهای استان هم موجب آب گرفتگی شدید معابر و ورود آب به منازل در تبریز، مراغه و مهربان شده و خسارت به چندین خودرو گزارش شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی در پاسخ به میزان خسارات وارده بارش شدید باران و تگرگ، گفت: برآورد اولیه و ثانویه هنوز ارائه نشده و در دست بررسی کارشناسی است.

وی با اشاره به اینکه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان، در مورد مدیریت و هدایت آب‌های سطحی تبریز بررسی شد، ابراز داشت: قرار شد نارسایی‌های موجود و عوامل ایجاد سیلاب توسط دستگاه‌های متولی، مطالعه شود و پس از احصای این موارد با پیگیری و بررسی مدیریت بحران در کمیته‌های تخصصی به راه حل اجرایی و نهایی برسیم.

هنربر، با تاکید بر اینکه شهرداری تبریز و سایر شهرداری‌ها باید برای مدیریت آب‌های سطحی کانال گذاری لازم را انجام دهند، خاطر نشان کرد: مقرر شد تا شهرداری با همکاری و مصوبه شورای شهر، برای مدیریت سیلاب تبریز مطالعات لازم را انجام دهد و تمهیدات لازم را اتخاذ کند.

وی خواستار تداوم همکاری شهرداری و آب منطقه‌ای برای لایروبی کانال‌ها و پایش مستمر مسیل‌های سیلابی تبریز شد و گفت: شهرداری در مواقع هشدار جوی، پمپ‌های قوی و نفرات لازم را در زیرگذرها مستقر می‌کند تا از حوادث مشابه جلوگیری شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=14021

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});