• امروز : جمعه - ۴ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 24 May - 2024
2
مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی خبر داد:

وضعیت راه های استان بهبود می یابد

  • کد خبر : 142004
  • 16 اردیبهشت 1403 - 14:40
وضعیت راه های استان بهبود می یابد
یازاکو - سید احمد موسوی با اشاره به جایگاه ویژه استان در کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق کشور گفت: الحمد الله درسفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به استان آذربایجان شرقی مصوبات و اعتبارات قابل توجهی برای پروژه های راه دراستان در نظر گرفته شد و امیدواریم با سرعت گرفتن کار احداث پروژه های راه سازی در استان شاهد بهبود شرایط و وضعیت ترافیک در جاده ها وکاهش سوانح جاده ای باشیم.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، سید احمد موسوی با اشاره به جایگاه ویژه استان در کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق کشور گفت: الحمد الله درسفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به استان آذربایجان شرقی مصوبات و اعتبارات قابل توجهی برای پروژه های راه دراستان در نظر گرفته شد و امیدواریم با سرعت گرفتن کار احداث پروژه های راه سازی در استان شاهد بهبود شرایط و وضعیت ترافیک در جاده ها وکاهش سوانح جاده ای باشیم.

وی با بیان اینکه قطعه ۶ ازاد راه تبریز_ ارومیه که به عنوان کنار گذر دوم تبریز درآینده ایفا گر نقش خواهد بود گفت: با جذب اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی سفر اخیر وزیر محترم امیدواریم فاز اول آن تا پایان این دولت به بهره برداری برسد.

وی ازاد راه تبریز_صوفیان را دومین پروژه مهم استان در حوزه راه دانست وافزود:اختصاص اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل این پروژه از دیگر مصوبات سفر اخیر وزیر راه به آذربایجان شرقی بود.

وی همچنین ازاختصاص بودجه واعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی برای تسریع در تکمیل پروژه ازاد راه مراغه و هشترود و ۱۵۰ میلیارد تومان برای پروژه کنار گذر ایلخچی و۱۱۰۰ میلیارد تومان برای پروژه بهسازی آزاد راه تبریز_ زنجان خبرداد.

۱۰۰۰۰ خانه در استان ساخته می شود

سید احمد موسوی بابیان اینکه احداث شهرک های مسکونی از راهکار های دولت برای تامین زمین واحد های مسکونی است از کلنگ زنی شهرک مسکونی ۱۵۲ هکتاری آذرشهر،کلنگ زنی شهرک ۱۴۰۰ واحدی درشهرستان سراب،اغاز احداث ۱۰۲۲۱ واحد مسکونی جدید که ۵۰۰۰ واحد آن متعلق به شهر جدید سهند و ما باقی درشهرهای میانه،مرند،سراب و آذرشهراست خبرداد.

موسوی ابراز امیدواری کرد:در کمترین زمان ممکن شاهد بهره برداری از این واحد ها و حل مشکل ۱۰۰۰۰ خانواده در استان اذربایجانشرقی وتحول در حوزه مسکن استان باشیم.

تخفیف ۱۰۰ درصدی عوارض نوسازی در بافت فرسوده

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی ضمن قدرانی از تلاش شهرداران استان به ویژه شهرداری تبریز برای تسهیل در نوسازی بافت فرسوده گفت: علاوه بر مشوق های دولتی شهرداران هم بسته های تشویقی بومی را برای شتاب دهی به اصلاح و نوسازی در بافت فرسوده تصویب کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: علاوه برتسهیلات ارائه شده از سوی شهرداری ها در بحث مجوزها و ساخت و ساز و قیر رایگان ،افزایش ۵۰ درصدی عوارض نوسازی به ۱۰۰ درصد تخفیف
هم در نظر گرفته شده است که قرار است از محل بدهی دولت به شهرداری ها تامین و پرداخت شود و جای نگرانی برای شهرداری ها نخواهد بود.

سید احمد موسوی گفت:امیدواریم با همراهی و استقبال مردم شاهد تغییر شرایط فعلی در خصوص بافت فرسوده باشیم‌.

آغاز احداث بیمارستان سهند ظرف یک ماه آینده

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی گفت: اولین بیمارستان ۹۶ تخت خوابی شهر جدید سهند در راستای تفاهم نامه امضا شده فی مابین شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید کشور و شرکت مجری ساختمان های دولتی بزودی وارد فاز عملیاتی می شود.

وی افزود: سیاست دولت این است که شهر جدید سهند فارغ از نگاهی که به این شهر به عنوان سرریز جمعیتی تبریز می شود از روح شهری و زندگی برخوردار شود و برای نیل به این هدف تمام تلاش ما اینست که بتوانیم با تامین نیازها و الزامات این شهر در حوزه درمان ،آموزش و تفریح ،شهر جدید سهند را تبدیل به شهری مدرن،زیبا و آرام برای زندگی تبدیل کنیم.

سید احمدموسوی تصریح کرد: مکان یابی برای بیمارستان سهند انجام گرفته و اقدامات اولیه برای احداث و مذاکرات برای تامین اعتبار ظرف یک ماه آینده عملیات عمرانی آن آغاز شود.

وی ابراز امیدواری کرد به فراخور تامین اعتبار ظرف دوسال آینده شاهد اتمام عملیات عمرانی احداث بیمارستان سهند تحویل آن به دانشگاه علوم پزشکی برای تجهیز باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجانشرقی در خصوص مشکلات پیش آمده برای ساکنان شهر سهند در ارتباط با اخذ عوارضی گفت: بعضی ها گلایه دارند که چرا اهالی شهر سهند برای رفت و آمد به خانه خود عوارضی بپردارند در این خصوص نباید فراموش کرد این عوارضی توسط پیمانکار و سرمایه گذار خصوصی احداث شده است.

وی ادامه داد: به لطف دستور وزیر محترم راه تخفیف ۵۰ درصدی عوارضی اتوبان تبریز_ سهند ظرف چند هفته آینده و پس از طی مراحل اداری و توافقات با سرمایه گذار و تخصیص اعتبار از سوی دولت برای پرداخت سهم ۵۰ درصدی اعمال خواهد شد.

وی یاداور شد: در حال حاضر شهروندان سهند برای یک رفت و آمد در این محور ملزم به پرداخت ۱۱ هزار تومانی هستند که در صورت اعمال تخفیف به ۵۵۰۰ تومن کاهش می یابد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=142004

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});