• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

آذربایجان‌غربی پنج درجه سردتر می‌شود/ صدور هشدار نارنجی برای استان

  • کد خبر : 143476
  • 31 اردیبهشت 1403 - 14:24
آذربایجان‌غربی پنج درجه سردتر می‌شود/ صدور هشدار نارنجی برای استان
یازاکو - کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: هوای استان طبق نقشه‌های پیش‌بینی، چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد سردتر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، مهدی کریمی روز دوشنبه افزود: طبق نقشه های هواشناسی و با توجه به فعالیت سامانه بارشی در نقاط مختلف آذربایجان غربی تا پایان هفته جاری بارندگی ها در استان ادامه دارد.

وی اظهار کرد: نقاط شمالی و مرکزی آذربایجان غربی، امروز /دوشنبه/ نیز شاهد بارش های رگباری هستند و از روز سه شنبه سراسر استان بارانی است.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان ارومیه چهار میلی متر بارش و در چالدران نیز به عنوان پر باران ترین نقطه استان ۹ میلی متر بارندگی ثبت شده است.

کریمی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته دمای ارومیه بین مثبت ۹ و ۲۴ درجه سانتیگراد در نوسان بود، اظهار کرد: در این مدت مهاباد با مثبت ۲۴ درجه سانتیگراد گرم ترین و چالدران با مثبت ۹ درجه سانتیگراد خنک ترین شهر استان بودند.

وی با اشاره به هشدارهای صادر شده از طرف سازمان هواشناسی کشور گفت: هشدار نارنجی با احتمال سطح خسارت گسترده در این باره صادر شده و لازم است شهروندان به محتوای این هشدارها توجه داشته باشند.

وی بیان کرد: لازم است تا محکم سازی بناها و سازه های نیمه کاره و بنرهای تبلیغاتی، آمادگی دستگاه های اجرایی جهت آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و مواجهه با وزش باد شدید مورد توجه باشد.

کریمی افزود: خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها مسیل ها و اجتناب از فعالیت های کوهنوردی، اجتناب از سفرهای غیر ضرور و احتیاط در ترددهای شهری و جاده ای نیز از موارد مهمی است که باید تدابیر مربوط با آنها به‌کار بسته شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=143476

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});