• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی پروژه مرمت یخچال تاریخی له‌له بیگ

  • کد خبر : 144336
  • 09 خرداد 1403 - 10:45
پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی پروژه مرمت یخچال تاریخی له‌له بیگ
یازاکو - شهردار منطقه ۸ تبریز از تداوم اجرای عملیات مرمت در یخچال تاریخی له له بیگ با تخصیص اعتباری بالغ بر ۵۷.۵ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، حسین منیری فر با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی پروژه مرمتی یخچال تاریخی له‌له بیگ تاکید کرد: ۶۰۰ متر مربع از ین بنای تاریخی طی سال جاری با تخصیص اعتباری بالغ بر ۵۷.۵ میلیارد ریال مرمت و بهسازی می شود.

وی افزود: بعد از سبک سازی سقف مجموعه، عملیات مرمتی طاق فوقانی یخچال از قسمت های فوقانی و تحتانی سازه اجرایی شده و طی روزهای آینده عملیات مرمتی یخچال تداوم خواهد یافت.

شهردار منطقه ۸ به اعتبار بودجه ای این پروژه اشاره نموده و افزود: در بودجه عمرانی سالجاری شهرداری منطقه هشت ۵۷.۵ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و ساماندهی یخچال تاریخی له له بیگ به متراژ ۶۰۰ متر مربع در نظر گرفته شده است که تا کنون شاهد پیشرفت ۳۵ درصدی پروژه هستیم و امیدواریم با مرمت اصولی، این یخچال تاریخی احیا و با کاربری های فرهنگی و گردشگری، مورد بهره برداری قرار گیرد.

منیری فر ضمن ضروری خواندن مرمت و احیاء این اثر تاریخی گفت: یخچال تاریخی له له بیگ یکی از قدیمی ترین یخچالهای تاریخی تبریز میباشد که طی دهه های گذشته، توسط شهرداری تبریز خریداری شده بود ولی بدلیل عدم استفاده از آن و آسیب های محیطی، این بنای ارزشمند در آستانه تخریب و نابودی قرار گرفته و با کارکارشناسی نقشه های مرمتی این مجموعه تهیه و عملیات مرمتی و ساماندهی این یخچال از ماه های اخیر توسط معاونت فنی و عمرانی منطقه ۸، آغاز شده است.

این بنا دارای طاق گنبدی است که به دلیل رطوبت و سنگینی لایه های بالای سقفی ترک های عمیق در آن ایجاد شده بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=144336

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});