• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

مذاکرات ترکیه برای اعزام نیروهای بین‌المللی به قدس اشغالی

  • کد خبر : 14821
  • 25 اردیبهشت 1400 - 17:00
مذاکرات ترکیه برای اعزام نیروهای بین‌المللی به قدس اشغالی
یاز اکو - نایب رئیس هیئت نمایندگی ترکیه در مجمع پارلمانی ناتو از گفت‌وگوهای آنکارا برای اعزام نیروهای نظامی بین‌المللی به قدس اشغالی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، احمد برات چونکار، نایب رئیس هیئت نمایندگی ترکیه در مجمع پارلمانی ناتو در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که کشورش درحال گفت‌وگو با رهبران دیگر کشورها درباره اعزام نیروی نظامی بین‌المللی به قدس اشغالی است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا ترکیه قصد دارد پیش نویس مجور اعزام نیروی نظامی به قدس را ارائه کند، گفت: دولت هیچ پیش نویس مجوزی برای اعزام نیروهای نظامی به قدس به پارلمان ارائه نکرده است. ممکن است دولت در حال تهیه پیش‌نویس مجوز برای ارائه آن به پارلمان باشد، اما ما تاکنون هیچ اطلاعاتی در این باره دریافت نکرده‌ایم.

 چونکار ادامه داد: آنکارا با دیگر کشورها و سازمان همکاری اسلامی درحال بررسی موضوع اعزام نیروهای بین‌المللی به قدس است و من معتقدم که این مسئله همچنان در حد گفت‌وگو و بررسی است؛ چراکه این موضوع تنها به ترکیه مربوط نمی‌شود و نیازمند یک موضع یکپارچه بین‌المللی است. به همین دلیل گفت‌وگوها در این باره برای فراهم کردن زمینه اعزام این نیروها ادامه دارد و تا بدین لحظه نتایج قابل توجهی در این زمینه به دست نیامده است.

وی افزود: زمانی که تصمیم به اعزام نیروهای صلحبان به قدس شود، آن زمان ترکیه پیش نویس مجوز مشارکت و حضور نظامیانش در میان این نیروها را ارائه خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=14821

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});