به گزارش پایگاه خبری یازاکو، احمد حمزهزاده با اشاره به اهمیت نمایشگاه بینالمللی گردشگری تبریز در تقویت موقعیت این کهنشهر در نقشه گردشگری منطقه و تبدیل این شهر به یکی از مقاصد اصلی گردشگران، طی سخنانی گفت: نمایشگاه بینالمللی تبریز فرصتی کمنظیر برای افزایش ارتباطات برون مرزی و افزایش همکاریها با فعالان بینالمللی صنعت گردشگری گامی مهم در راستای تقویت موقعیت کهنشهر تاریخی تبریز در نقشه گردشگری منطقه و همچنین افزایش رشد فرهنگی و اقتصادی این شهر محسوب میشود.
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی آذربایجانشرقی ادامه داد: نمایشگاه بینالمللی گردشگری در تبریز با ارتقاء برند شهری از اهمیت ویژای در راستای معرفی جاذبههای فرهنگی، تاریخی و طبیعی تبریز بهعنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری برای علاقمندان و گردشگران داخلی و خارجی برخوردار است.
او افزود: جذب گردشگران با معرفی همهجانبه ظرفیتها و زیرساختهای گردشگری آذربایجانشرقی منجر به افزایش تقاضا برای کسب وکارها و خدمات محلی و استانی شده و در نهایت میتوان گفت این نمایشگاه میتواند به رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان آذربایجانشرقی کمک کند.
حمزهزاده در خصوص شبکهسازی و افزایش همکاری بینالمللی در نمایشگاه گردشگری تبریز گفت: جذب فرصتهای سرمایهگذاری جدید با برقرای ارتباط و تعامل با سرمایهگذاران داخلی و خارجی، توسعه رویدادها و جشنواره با افزایش همکاریها، بهبود و کشف شیوههای جدید خدماتدهی به گردشگران و ایجاد فرصتهای شغلی جدید از موارد حائز اهمیت در خصوص شبکهسازی و افزایش همکاری بینالمللی در نمایشگاه گردشگری تبریز است که در نمایشگاه مورد توجه قرار خواهد گرفت.