• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

پروازهای مسیر تبریز – تهران در هفته به ۷۰ سورتی افزایش می یابد

  • کد خبر : 15568
  • 30 اردیبهشت 1400 - 11:00
پروازهای مسیر تبریز – تهران در هفته به ۷۰ سورتی افزایش می یابد
یاز اکو - مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: از اول خرداد امسال با برقراری پرواز جدید تهران-تبریز توسط شرکت هواپیمایی آتا، پروازهای این شرکت بین این ۲ شهر به ۷۰ سورتی در هفته می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، رامین آذری، روز پنجشنبه با اشاره به افزایش تعداد پروازها بین فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران و فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز، افزود: پروازهای تهران – تبریز توسط سایر شرکت‌های هواپیمایی مانند هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، قشم ایر، آسمان، ایرتور، کاسپین و معراج نیز به صورت روزانه انجام می‌شود.

وی با اشاره به تداوم پروازهای خارجی در فرودگاه بین المللی تبریز اظهار داشت: با شرکت هواپیمایی آتا برای برقراری یک مسیر خارجی جدید از اول تیر توافق شده است.

آذری، ادامه داد: آشیانه تعمیر و نگهداری هواپیمایی آتا در فرودگاه تبریز طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته، آماده شده و در سه ماه نخست سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و قرارداد آن به صورت «ساخت، بهره برداری و تحویل» (بی.او.تی) با شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مبادله می شود.

وی یادآوری کرد: در فروردین سال جاری ۷۹۱ پرواز داخلی و ۱۰۲ پرواز خارجی در فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز انجام شده و ۶۹ هزار و ۳۹۸ مسافر داخلی و ۱۳ هزار ۴۱۷ مسافر خارجی با استفاده از این پروازها جابجا شده‌اند.

هم اکنون شرکت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، آتا، ماهان، ایران‌ایرتور، قشم‌ایر، معراج، آسمان، سپهران، ترکیش‌ایر، کاسپین و کیش‌ایر در فرودگاه شهید مدنی تبریز فعال بوده و پروازها در این فرودگاه به مقاصد داخلی تهران، اصفهان، کرمان، شیراز، بندرعباس، مشهد، اهواز، عسلویه، جزیره کیش، رشت و ساری و مقاصد خارجی استانبول و ازمیر برقرار است.

 فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی ، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و  بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و کریدورهای  هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری ، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.

پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه به صورت میانگین ۴۵ پرواز داخلی و ۶ پرواز خارجی در این فرودگاه انجام می شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=15568

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});