• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
9

دریاچه ارومیه ۱۶۴ کیلومترمربع کوچکتر شد

  • کد خبر : 15657
  • 31 اردیبهشت 1400 - 9:00
دریاچه ارومیه ۱۶۴ کیلومترمربع کوچکتر شد
یاز اکو - نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی از کاهش ۱۶۴ کیلومترمربعی وسعت دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: امروز وسعت دریاچه سه هزار و ۵۹۱ کیلومترمربع است در حالی که در مشابه سال گذشته وسعت آن سه هزار و ۷۵۵ کیلومترمربع بود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تسنیم، فرهاد سرخوش، با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار داشت: امروز تراز دریاچه ۱۲۷۱٫۳۵ متر است در حالی که در مشابه سال گذشته تراز آن بیشتر بوده و ۱۲۷۱٫۹۱ را ثبت کرده بود.

وی از کاهش ۱۶۴ کیلومترمربعی وسعت دریاچه ارومیه خبر داد و بیان کرد: امروز وسعت دریاچه سه هزار و ۵۹۱ کیلومترمربع است در حالی که در مشابه سال گذشته وسعت آن سه هزار و ۷۵۵ کیلومترمربع بوده است.

نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به حجم آب موجود دریاچه ارومیه افزود: مقایسه آمارها نشان می‌دهد که حجم نگین آبی آذربایجان نسبت به مشابه سال گذشته یک میلیارد و ۹۲ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.

وی گفت: هم اکنون دریاچه ارومیه پنج میلیارد و دو میلیون مترمکعب آب را در خود جای داده در حالی که مشابه سال گذشته حجم آبی نگین آبی آذربایجان ۶ میلیارد و ۹۴ میلیون مترمکعب بوده است.

سرخوش اظهار داشت: در درازمدت تراز دریاچه ۱۲۷۴٫۸۷ متر، وسعت دریاچه چهار هزار و ۸۰۰ کیلومترمربع و حجم آب دریاچه ارومیه نیز ۱۸ میلیارد و ۹۷ میلیون مترمکعب بوده است

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=15657

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});