• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7
نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس:

فراکسیون عشایری مجلس برای گره‌گشایی از مشکلات ریل‌گذاری می‌کند

  • کد خبر : 15801
  • 01 خرداد 1400 - 12:19
فراکسیون عشایری مجلس برای گره‌گشایی از مشکلات ریل‌گذاری می‌کند
یاز اکو - نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس با بیان اینکه عشایر ارسباران گرفتار هزاران مشکل در حوزه زیرساختی است، گفت: فراکسیون عشایری مجلس برای گره‌گشایی از مشکلات ریل‌گذاری می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، حسین حاتمی صبح شنبه در جلسه شورای عشایری شهرستان اهر که با حضور رئیس سازمان امور عشایر کشور، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس و اعضای فراکسیون عشایری مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: منطقه ارسباران سکونت‌گاه اصلی عشایری است که به مقصد آذربایجان شرقی کوچ می‌کنند و شهرستان اهر حکم پدری بر شهرستان‌های ارسباران را دارد که این جایگاه از نگاه ما تغییری نکرده است.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از توسعه شهرستان اهر و شهرستان‌های پیرامون واقع در منطقه ارسباران استقبال می‌کنیم، افزود: شهرستان‌های ارسباران باهمدیگر می‌توانند توسعه پیدا کنند، به عبارتی قطعاً توسعه شهرستان اهر تاثیر مثبتی در توسعه شهرستان‌های کلیبر، ورزقان، هوراند و خداآفرین خواهد داشت.

وی با اشاره به سفر معاون وزیر آموزش و پرورش به شهرستان‌های اهر و کلیبر گفت: کلیبر، هوراند و خداآفرین دارای ۴ منطقه آموزش و پرورش بوده که آموزش و پرورش عشایر آذربایجان شرقی نیز مستقر در کلیبر است که نیاز به بررسی و حل مشکلات و نیازمندی‌ها را دارند.

حاتمی یادآور شد: آموزش و پرورش عشایر و شهرستان‌های کلیبر، هوراند و خداآفرین با مسائل و مشکلات متعددی گریبانگیر هستند، اما انتخابات شوراها، ریاست و جمهوری و هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی زمان زیادی از نمایندگان گرفته است و نمایندگان در شرایط فعلی زمان زیادی را نمی‌توانند صرف امورات کنند.

فراکسیون عشایری مجلس شورای اسلامی حکم پشتیبانی ماموریت‌های عشایری را دارد

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه فراکسیون عشایری جزو فراکسیون‌های تاثیرگذار بوده که در هیات رئیسه نیز حضور دارند، ابراز داشت: فراکسیون عشایری مجلس شورای اسلامی حکم پشتیبانی ماموریت‌های عشایری را دارد و از طرفی برای گره‌گشایی از مشکلات این جامعه زحمت‌کش و تولیدکننده ریل‌گذاری می‌کند.

وی تصریح کرد: اعضای فراکسیون عشایری مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان امور عشایری کشور در سفری دو روزه از مناطق عشایری مرزنشین با کشور ترکیه، مناطق عشایری استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بازدید داشتند و تنها یک روز برای بررسی مسائل و مشکلات جامعه عشایری منطقه ارسباران اختصاص یافته است، امیدوارم این سفر دستاوردها و نتایج خوبی برای عشایر شمالغرب کشور از جمله منطقه ارسباران داشته باشد.

حاتمی با تاکید بر نقش برجسته جامعه عشایری منطقه ارسباران در تولید، معیشت و اقتصاد خاطرنشان کرد: منطقه ارسباران به عنوان کانون جامعه عشایری استان آذربایجان شرقی که در تولید نقش برجسته‌ای دارند، اما با هزاران مشکل در حوزه زیرساختی و آموزش و پرورش مواجه هستند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=15801

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});