• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

طرح تفکیک از مبدأ زباله با ۳۵۰ دستگاه وانت در تبریز آغاز شد

  • کد خبر : 16236
  • 04 خرداد 1400 - 11:30
طرح تفکیک از مبدأ زباله با ۳۵۰ دستگاه وانت در تبریز آغاز شد
یاز اکو - مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز اعلام کرد: طرح تفکیک از مبدأ پسماندهای شهری در سطح این کلان شهر با اختصاص ٣۵٠ دستگاه وانت خودرو به شبکه اجرایی، آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از گزارش سه شنبه ایرنا، علی رضا اصغری در یک گفت و گوی خبری اظهار کرد: این تعداد خودروی وانت پیکان برای ارج نهادن به زحمات سفیران پاکیزگی ( فعالان حوزه بازیافت پسماند ) در سطح کلان شهر تبریز و برنامه ریزی های صورت گرفته جهت گسترش کمی و کیفی طرح اجرای تفکیک از مبدأ پسماند با همکاری بخش خصوصی  ساماندهی شده است.

وی گفت: از سال گذشته برنامه ریزی برای ساماندهی فعالان حوزه بازیافت پسماندهای شهری در این سازمان آغاز و در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ٣۵٠ مورد ساماندهی خودرویی و نیز شاغلین این حوزه انجام پذیرفت.

اصغری با اشاره به اهمیت موضوع ساماندهی تفکیک‌کنندگان پسماندهای شهری تاکید کرد: با توجه به حساسیت شغلی صنعت بازیافت و احتمال آسیب‌های بهداشتی و ایمنی برای فعالان این حوزه، سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز در صدد است تا با همکاری بخش خصوصی نسبت به شناسایی این افراد، اقدام و خدمات مختلف بهداشتی، فرهنگی و معیشتی از سوی بخش خصوصی طرف قرارداد با شهرداری تبریز به آنها ارایه شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح تفکیک از مبدأ پسماندهای شهری نیازمند همکاری و هماهنگی همه افراد شاغل در حوزه بازیافت پسماند و تفکیک در سطح شهر می‌باشد که این مهم در کنار آموزش شهروندی از سوی سازمان در جهت تفکیک پسماندهای تولیدی در خانواده ها، خواهد توانست تا ضمن کاهش حجم پسماند تولیدی، نسبت به حفظ محیط زیست اقدام کند.

در کلان شهر تبریز روزانه یک هزار و ۲۰۰ تن زباله تولید می شود و بیش از یکهزار پاکبان وظیفه جمع آوری آن را بر عهده دارند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=16236

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});