• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
12
رئیس دانشگاه تبریز عنوان کرد:

کسب رتبه‌ی پنجم آذربایجان شرقی در میان شرکت‌های دانش بنیان و رتبه‌ی سوم در تولیدات علمی

  • کد خبر : 16217
  • 04 خرداد 1400 - 11:15
کسب رتبه‌ی پنجم آذربایجان شرقی در میان شرکت‌های دانش بنیان و رتبه‌ی سوم در تولیدات علمی
رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳۸ هزار دانشجو در استان مشغول به تحصیل هستند، گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر با وجود کاهش تعداد دانشجویان، از نظر تولید علم پیشرفت‌های خوبی داشتیم و استان آذربایجان‌شرقی در کشور، رتبه‌ی پنجم را در شرکت‌های دانش بنیان و رتبه‌ی سوم تولیدات علمی را کسب کرده است.

یاز اکو؛ افخم ابراهیمی – رئیس دانشگاه تبریز بر ضرورت تعمیق ارتباط صنعت و دانشگاه تاکید کرد و شرکت‌های دانش بیان را پلی برای پیوند دانشگاه با صنعت دانست.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، میررضا مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳۸ هزار دانشجو در استان مشغول به تحصیل هستند، گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر با وجود کاهش تعداد دانشجویان، از نظر تولید علم پیشرفت‌های خوبی داشتیم و استان آذربایجان‌شرقی در کشور، رتبه‌ی پنجم را در شرکت‌های دانش بنیان و رتبه‌ی سوم تولیدات علمی را کسب کرده است.

وی افزود: رسالت دانشگاه در فاز سوم خود به سمت کارآفرینی و جامعه‌محوری سوق یافته است و حرکت‌های جدی در این خصوص آغاز شده، بررسی آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی و حل مشکلات در این حوزه مهمترین مسئله‌ی امروز در دانشگاه‌هاست.

رئیس دانشگاه تبریز درخصوص ارتباط دانش با لایه‌های مختلف اقتصاد و صنعت گفت: شرکت‌های دانش بنیان به عنوان پلی بین صنعت و دانشگاه قرار گرفتند و حرکت‌های بزرگی در این مورد صورت گرفته است، هرچند در مقایسه با سایر کشورها نیازمند زمان بیشتری برای نمود و عملیاتی شدن حضور موفق شرکت‌های دانش بنیان در بطن صنعت و اقتصاد هستیم.

صنعت در کشور ما به شکل سنتی و قدیمی اداره و مدیریت می‌شود

وی ادامه داد: صنعت در کشور ما به شکل سنتی و قدیمی اداره و مدیریت می‌شود و از سوی دیگر وجود تحریم‌های ظالمانه مانع از تجدید فناوری‌ها در صنعت شده است.

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه با تاکید بر توجه و عزم جدی دانشگاه به بومی‌سازی آموزش‌ها و محتوای دروس گفت: شناسایی ظرفیت‌های استان در محورهای صنعتی و کشاورزی باعث می‌شود تا با فراهم کردن بسترها و تربیت نیروی انسانی متکی بر علم و ضرورت‌های آموزشی، قطب‌های موفقی در حوزه‌هایی مرتبط با ظرفیت هر منطقه داشته باشیم.

میررضا مجیدی با بیان اینکه نباید انتظار داشت این پیوند به‌راحتی و سرعت شکل گیرد و راه هزار ساله در یک شب طی شود، گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه به این سادگی‌ها نیست هرچند گام‌های صورت گرفته امیدوارکننده هستند.

رئیس دانشگاه تبریز فناوری اطلاعات را یک ابزار دانست که با شیوع کرونا تبدیل به یک محور اساسی شد.

کرونا موجب تسریع پیاده‌سازی دولت الکترونیک و آموزش الکترونیک شد

وی افزود: چالش کرونا سبک جدید و رویکرد جدی در راستای بهره‌مندی از فناوری در آموزش و زندگی پدید آورد.

میررضا مجیدی گفت: کرونا فرصتی پیش آورد که قدم‌های جدی و بلندی در فناوری اطلاعات، پیاده‌سازی دولت الکترونیک و آموزش الکترونیک برداشته شود‌.

وی تصریح کرد: تحقق آموزش الکترونیک در دانشگاه‌ها برای سال ۲۰۳۰پیش‌بینی شده بود اما همه‌گیری کرونا موجب شد تا ده سال از برنامه جلو باشیم.

میررضا مجیدی با اشاره به نقش فناوری اطلاعات در توسعه‌ی کشاورزی و روستایی گفت: بسترسازی امکانات در جهت توسعه‌ی فناوری اطلاعات در روستاها موجب تحقق عدالت آموزشی، توازن و تعادل در ارائه و انتقال مفاهیم علمی و آموزشی بدون توجه به شکاف و فاصله شهر و روستا خواهد بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=16217

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});