• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
13

طرح ساماندهی و توسعه پایانه مرزی «نوردوز» اجرا می‌شود

  • کد خبر : 16831
  • 09 خرداد 1400 - 8:50
طرح ساماندهی و توسعه پایانه مرزی «نوردوز» اجرا می‌شود
یاز اکو - استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: طرح ساماندهی و توسعه پایانه مرزی نوردوز تا ۲ هفته آینده تدوین، تصویب و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمدرضا پورمحمدی، در جلسه ستاد تجارت فرامرزی استان با اشاره به سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی و بازدید از پایانه مرزی نوردوز، افزود: در این سفر مقرر شد تا طرح توسعه این پایانه برای تسریع و تسهیل حمل و نقل بین المللی با همکاری گمرک و دستگاه های مرتبط در سریع ترین زمان ممکن تدوین و عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی با اشاره به برخی از مشکلات موجود در پایانه مرزی نوردوز، اظهار داشت: این مشکلات در سفر وزیر راه و شهرسازی مطرح و مقرر شد برای ساماندهی و رفع این مشکلات، وزارت راه و شهرسازی اعتبار ریالی قابل توجهی را اختصاص دهد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اهمیت و نقش پایانه‌ها در توسعه و گسترش همکاری‌های اقتصادی با کشورهای همسایه گفت: پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز که دروازه ارتباطی جمهوری اسلامی ایران با اوراسیا محسوب می‌شوند، نقش مهمی در تحقق این موضوع و افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه دارند.

پورمحمدی، تسهیل تردد محموله‌های وارداتی و صادراتی را از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت ارشد استان اعلام کرد و ادامه داد: در این راستا، هماهنگی‌ها و اقدامات لازم برای بازگشایی مرز خداآفرین در آینده نزدیک انجام شده است.

بازگشایی پایانه مرزی ایران و آذربایجان در خداآفرین

محمدرضا پورمحمدی با اشاره به اینکه پس از افتادن مرز خداآفرین به دست جمهوری آذربایجان، اراده دو طرف بر بازگشایی این مرز مهم است اظهار داشت: پایانه مرزی خداآفرین در آینده نزدیک بازگشایی می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکلات مربوط به پایانه های مرزی استان ساماندهی می‌شود افزود: باید از ظرفیت این پایانه ها برای توسعه و گسترش همکاری‌های اقتصادی با کشورهای همسایه استفاده کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=16831

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});