• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
9

احیا و ساماندهی چهار اثر تاریخی و سنتی تبریز

  • کد خبر : 16937
  • 09 خرداد 1400 - 16:00
احیا و ساماندهی چهار اثر تاریخی و سنتی تبریز
یاز اکو - شهردار منطقه ۴ تبریز از احیا و ساماندهی چهار اثر تاریخی و سنتی در محدوده منطقه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، اکبر امجدی با بیان اینکه توجه به بافت تاریخی و تلاش برای حفظ و احیای آن، همواره در دستور کار شهرداری منطقه ۴ بوده است، اظهار داشت: پروژه کف‌سازی و احیای جداره‌های تاریخی مغازه‌های سنگی یکی از اقدامات موثر در هسته مرکزی شهر است.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح، پیاده‌راه تاریخی مغازه‌های سنگی، که از آثار ثبت ملی کشورمان است، سامان‌دهی و به اصالت تاریخی و فرهنگی خود بازگشت.

شهردار منطقه ۴ تبریز ادامه داد: کف‌سازی، جداره‌سازی، ایجاد آبنما، نصب مبلمان متناسب و ایجاد بستر مناسب برای شبکه‌های زیرزمینی، از جمله بخش‌های این پروژه ارزشمند است.

سامان‌دهی و فضاسازی مقبره‌ آیت‌الله انگجی

امجدی با بیان اینکه آرامگاه آیت‌الله انگجی که سالیان متمادی، رسیدگی خاصی به آن نشده و به مرور زمان، فرسوده و از یاد رفته بود.

وی گفت: به منظور ارج نهادن به معارف بلندآوازه شهر، سامان‌دهی و فضاسازی مقبره‌ آیت‌الله انگجی توسط شهرداری منطقه چهار و با هماهنگی بیت گرانقدر آن عالم فقید، در ابعاد ۱۰ متر در ۱۱ متر، در دستور کار قرار گرفت تا فضایی شایسته برای معرفی چهره‌های سرشناس و هویت‌آفرین شهر، ایجاد شود.

ساماندهی و نورپردازی پل آجی‌چای

شهردار منطقه ۴ تبریز اظهار داشت: پل تاریخی آجی چای، از دیگر موقعیت‌های ارزشمند تاریخی و گردشگری کلان‌شهر تبریز در محدوده شهرداری منطقه ۴ تبریز است. این پل، به طول ۱۰۵ متر، با ۱۶ دهنه، از وضعیت نامناسبی برخوردار نبود. از این رو، با ساماندهی اساسی و نورپردازی پل آجی‌چای، در برنامه‌های عمرانی منطقه۴، این اثر تاریخی، هم‌اکنون، به یکی از فضاهای شایسته شهر در مسیر ورودی شهر تبدیل شده است.

کف‌سازی بازارچه سنتی گجیل

امجدی همچنین از کف‌سازی بازارچه سنتی گجیل خبر داد و گفت: در راستای ارتقای کیفی معابر، عملیات ساماندهی و کفسازی بازارچه سنتی گجیل توسط شهرداری منطقه چهار آغاز گردید.

وی تصریح کرد: با تکمیل این پروژه در طول۲۴۵ متر و عرض ۸ متر، شاهد ایجاد کف‌سازی یکی از مهم‌ترین بسترهای شهری خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=16937

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});