• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

۱۴۴ میلیارد لیر مازاد بودجه ترکیه در ماه می

  • کد خبر : 66764
  • 26 خرداد 1401 - 19:00
۱۴۴ میلیارد لیر مازاد بودجه ترکیه در ماه می
یاز اکو_وزارت خزانه داری و دارایی ترکیه در 15 ژوئن اعلام کرد: بودجه دولت مرکزی در ماه مه 144 میلیارد لیره ترکیه (8.3 میلیارد دلار) مازاد داشته است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت شاخص های پیشرو و همچنین چشم انداز مطلوب در رشد اقتصادی و درآمدهای بودجه ترکیه نشان می دهد که هدف کسری بودجه ۳٫۵ درصدی [از تولید ناخالص داخلی] تعیین شده برای سال ۲۰۲۲ می تواند محقق شود.

نباتی وزیرخزانه داری و دارایی ترکیه افزود: عملکرد ترکیه در امور مالی عمومی در سال ۲۰۲۲ بسیار قوی تر از بسیاری از کشورها بوده است.

درآمدها در ماه می با ۲۰۴ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۳۱۸ میلیارد لیر رسید و درآمدهای مالیاتی با افزایش ۲۱۴ درصدی به ۲۸۹٫۷ میلیارد لیر رسیده است.

وی گفت:هزینه ها با ۴۷٫۳ درصد افزایش به ۱۷۴ میلیارد لیره رسید، در حالی که هزینه های بهره به ۱۷٫۹ میلیارد لیر رسید که ۲۸٫۴ درصد افزایش داشت.

وی ادامه داد:مخارج بدون بهره با ۴۹٫۹ درصد رشد به ۱۵۶ میلیارد لیره رسید.

در نتیجه، بودجه مرکزی در ماه می ۱۶۲ میلیارد لیره مازاد اولیه تولید کرد که به طور قابل توجهی بیشتر از ۵۷۵ میلیون لیره مازاد اولیه در ماه مشابه سال گذشته بود.

نباتی خاطر نشان کرد:در فاصله زمانی ژانویه تا می، بودجه مرکزی ۱۲۴٫۶ میلیارد لیره مازاد در برابر کسری ۷٫۶ میلیارد لیره در سال گذشته ثبت کرد. مازاد اولیه نیز با جهش ۲۳۳ درصدی به صورت سالانه به ۲۴۷ میلیارد لیر در پنج ماهه اول سال رسید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=66764

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});