• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

یکهزار و ۸۰ میلیارد ریال برای ۱۶ طرح صنایع تبدیلی در آذربایجان شرقی پرداخت شد

  • کد خبر : 134807
  • 02 اسفند 1402 - 12:15
یکهزار و ۸۰ میلیارد ریال برای ۱۶ طرح صنایع تبدیلی در آذربایجان شرقی پرداخت شد
یازاکو - مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از تصویب و پرداخت یکهزار و ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ۱۶ طرح مربوط به صنایع تبدیلی و تکمیلی استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایرنا، فرامرز افشانی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: با راه اندازی این واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی سالانه ۲۶۶ هزار و ۵۹۲ تن به ظرفیت فراوری استان اضافه و برای ۲۵۳ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات این ۱۶ طرح با مساعدت معاونت برنامه ریزی و مدیریت سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان در سال ۱۴۰۲ پرداخت شده است، ادامه داد: با حمایت مالی از طرح های صنایع تبدیلی در قالب اعطای تسهیلات تبصره ای می‌توان گام موثری در ایجاد ارزش افزوده بخش کشاورزی و در نهایت افزایش بهره وری این بخش برداشت.

وی خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی به دلیل نزدیکی به بازارهای آسیای میانه از موقعیت خوبی برای صادرات محصولات صنایع تبدیلی به این منطقه از جمله کشورهای عراق و ترکیه برخوردار است به همین دلیل با حمایت از این صنایع و صادرکنندگان، زمینه توسعه صادرات فراهم شده است.

استان آذربایجان شرقی با دارا بودن ۸۵۰ واحد تبدیلی با ظرفیت ۵.۵ میلیون تن رتبه سوم کشوری را در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی به خود اختصاص داده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=134807

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});