• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

سد پیغام چای زخم چرکینی در کلیبر/خداآفرین دروازه صدور تمدن اسلامی به اروپا و اوراسیا خواهد بود

  • کد خبر : 17019
  • 10 خرداد 1400 - 11:31
سد پیغام چای زخم چرکینی در کلیبر/خداآفرین دروازه صدور تمدن اسلامی به اروپا و اوراسیا خواهد بود
یاز اکو- نماینده مردم کلیبر و هوراند و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی در آیین بهره برداری از سد قیز قلعه سی گفت: خداآفرین دروازه صدور تمدن اسلامی به اروپا و اوراسیا خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، حسین حاتمی با بیان این مطلب افزود: با افتتاح دو سد قیز قلعه سی و سد گردیان، امکان انتقال آب این سدها به اراضی کشاورزی فراهم شده و شاهد اشتغالزایی و توسعه منطقه خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه سد پیغام چای در کلیبر به درد چندین ساله مردم منطقه تبدیل شده است و زخم چرکینی در منطقه هست، خواستار تخصیص اعتبار جهت پمپاژ آب از ارس به ارسباران و منطقه آبش احمد از وزیر نیرو شد. 

حاتمی در پایان تصریح کرد: شهرستان هوراند به عنوان تنها شهرستان که حتی یک برکه آب برای کشاورزی ندارد از طرح های آبی محروم مانده و نیازمند توجه جدی است.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی نیز در آیین گشایش سد گردیان به صورت ویدئو کنفرانس ضمن قدردانی از اقدامات وزارت نیرو و شرکت آب منطقه ای گفت:  مردم منطقه سالها منتظر چنین اتفاقی بودند.

معصومه پاشایی ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک بقیه پروژه های آبرسانی ارس به دشت مرند نیز تکمیل شود و شاهد اشتغال هر چه بیشتر مردم باشیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=17019

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});