• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
10

تلاش می‌کنیم مدرسه بدون معلم نداشته باشیم

  • کد خبر : 17044
  • 10 خرداد 1400 - 13:00
تلاش می‌کنیم مدرسه بدون معلم نداشته باشیم
یاز اکو - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه ساماندهی اوضاع معلمان در کشور یکی از دغدغه‌های این شورا است، گفت: با وجود همه مشکلات، تلاش می کنیم در مهر ماه سال جاری مدرسه بدون معلم نداشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمود امانی در نشست شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه ارزشیابی و کم و کیف آن در دوره های تحصیلی و تحول در آن دغدغه دیگر شورا است، افزود: تغییر تحول در محتوای آموزشی با توجه به تحولات و نیازهای روز از دیگر دغدغه‌های این شورا است.

وی با اشاره به اینکه ارزانترین راه برای ارتقاء تمام شاخص‌های جامعه مدرسه است، ادامه داد: در آموزش و پرورش اگر یک ریال هزینه کنیم صدها برابر عایدی خواهد داشت.

وی گفت: با وجود همه مشکلات تلاش می کنیم با ساماندهی معلمان و دبیران، در مهرماه سال جاری کلاس درس بدون معلم نداشته باشیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به سطح مطلوب استانداردهای آموزشی در بخش کیفیت یادگیری و یاددهی و رشد دانش آموزان، افزود: دین و اعتقادات دانش آموزان در کنار تربیت جسمی و بدنی برای ما مهم است؛ فرد با اخلاق و مؤمن با بدن سالم در ساحت علمی، حرفه‌ای و اجتماعی و سیاسی می‌تواند به فرد مفید در کشور تبدیل شود.

برنامه تغذیه سالم در بین دانش آموزان احیا شود

وی با اشاره به سند تحول بنیادین و ساحت های ششگانه آن، تربیت زیستی و بدنی را نیز در کنار تربیت علمی، هنری، دینی، اجتماعی و سیاسی مهم دانست و گفت: برنامه ای اتخاذ شود تا در مدارس تغذیه سالم و صبحانه مقوی در بین دانش آموزان احیا شود.

امانی با توصیه به ورزش روزانه نیم ساعتی، گفت: باید با چند برنامه عینی بخش و آموزش عملی این مهم را در تربیت جسمی و روانی پیاده کنیم و آذربایجان شرقی می‌تواند الگوی موفق اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کشور باشد.

آذربایجان شرقی در ارزیابی شاخص های عمومی و تخصصی جز ۵ استان برتر کشور است

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی در بیشتر شاخص ها جایگاه خوبی در کشور دارد و در ارزیابی شاخص های عمومی و تخصصی جز ۵ استان برتر در کشور می باشد، گفت: آذربایجان شرقی جز استان های برخوردار از لحاظ منابع طبیعی، انسانی و سبقه علمی و فرهنگی و تاریخی است.

امانی اضافه کرد: این استان به لحاظ چنین برخورداری هایی دغدغه کیفیت بخشی شاخص های آموزشی و پرورشی را دارد این کیفیت باید بیشتر شامل رشد و یادگیری دانش آموزان باشد.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست تأمین به موقع بودجه آموزش و پرورش را مورد تاکید قرار داد و گفت: صرف اعتبارات در مدارس و دانشگاه‌ها، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.

نیاز آذربایجان شرقی به استخدام بیش از ۱۵ هزار کادر آموزش و پرورش

محمدرضا پورمحمدی با اشاره به جذب یک هزار معلم در آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: نیاز ما استخدام بیش از ۱۵ هزار کادر برای مدارس و کلاس‌های درس است لذا نیازمند ساز و کار مناسب برای جذب معلم هستیم.

وی با اشاره به سابقه علمی و تاریخی تبریز و آذربایجان و دانشگاه «ربع رشیدی»،  گفت: تبریز ۷۴۰ سال قبل دانشگاه بین المللی داشت، تبریزی‌ها مغول‌ها را دانشگاه ساز کردند. بنابراین تبریز نیازمند توجه بیشتر است.

پورمحمدی افزود: ایران مدرن مدیون آذربایجان است چرا که واکسیناسیون را عباس میرزای تبریزی وارد ایران کرد و صنعت چاپ از تبریز به ایران توسعه یافت. اما با این سابقه و تاریخ، شرم می‌کنیم که در برخی مناطق استان مانند شهرستان چاراویماق دانش آموزانی هستند که در کانکس تحصیل می‌کنند.

۲۵ بسته تحولی آموزشی، در آذربایجان شرقی در حال اجراست

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با یادآوری اینکه ۷۵۰هزار نوآموز و دانش آموز در سیستم اموزشی استان حضور دارند، گفت: در ایام کرونا ۲ طرح ابتکاری با نام های یاری گران و سنجش گران برگزار شد که طرح دوم برای بررسی سطح دانش اموزان توسط سرگروه های اموزشی و راهبران اموزشی در طول سال تحصیلی انجام گرفت.

جعفر پاشایی با اشاره به اینکه تمام ۳۹ منطقه استان توسط اکیپ های چهار نفری توسط بازرسان وزارت اموزش و پرورش مورد بررسی قرار دادند، ادامه داد: بازگشایی مدارس بسیار مهم است برای اینکه مشکلی نداشته باشیم از هم اکنون موارد ثبت نام و سنجش بدو ورود دانش اموزان به دبستان و ثبت کتابها در حال انجام است.

وی تاکید کرد: همه فعالیت ها و برنامه های ما متکی به اهداف و زیر نظر سند تحول بنیادین است و اقدامات خوبی در زمینه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در حال انجام است.

پاشایی اظهار کرد: ۲۵بسته تحولی، طرح آجر به آجر برای مشارکت مدرسه سازی، طرح کوچ برای چاقی، طرح بوم برای خلاقیت و مهارت دانش آموزان در حال اجرا شدن است.

وی افزود: تلاش ما در استان با استفاده همه ظرفیت های درون و برون سازمانی برای آغاز سال تحصیلی پرنشاط و پویا است تا مشکلی نداشته باشیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=17044

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});